Φόβοι ότι η αγορά υπερεκτιμά τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Φόβοι ότι η αγορά υπερεκτιμά τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα
Η ζήτηση μπορεί να είναι κατώτερη των προσδοκιών για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Τα ηλεκτρικά οχήματα συγκεντρώνουν τα «φώτα της δημοσιότητας» σε κάθε εμπορικό γεγονός (εκθέσεις) του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και σε υψηλότερο επίπεδο, εκείνο της λήψης των πολιτικών αποφάσεων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων ο οποίος σέβεται τον εαυτό του διαθέτει στη γκάμα του τουλάχιστον μια ηλεκτροκίνητη έκδοση ενώ οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν διευρυμένες προτάσεις στον τομέα αυτό. Παράλληλα, μεγάλοι όμιλοι έχουν προαναγγείλει μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων τα επόμενα χρόνια και τάση αυτή δημιουργεί τις προϋποθέσεις προκειμένου η αγορά να «γεμίσει» από ηλεκτρικά οχήματα μέσα στα επόμενα χρόνια.

Μάλιστα, παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι η συσσώρευση μεγάλου αριθμού ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά ίσως να είναι δυσανάλογη σε σχέση με την ζήτηση. Ο Paul Eisenstein από την AlixPartners σε μελέτη του που δημοσιεύει το CNBC εκτιμά ότι στο τέλος της φετινής χρονιάς μόνο στις εκθέσεις στις ΗΠΑ αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους 12 νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Μερικά από αυτά θα προέρχονται από άμεσους ανταγωνιστές της Tesla (η οποία σήμερα διαθέτει το 83% της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ).

Η «απειλή για την Tesla» αποτελεί ένα δημοφιλές θέμα, το οποίο συζητείται στον κλάδο και συχνά ακούγεται το επιχείρημα ότι το 83% δεν είναι ένα βιώσιμο ποσοστό για καμία βιομηχανία. Από την άλλη, η αναγνωρισιμότητα της Tesla ως μάρκας είναι ισχυρή και οι ανησυχίες για τις μελλοντικές πωλήσεις της εταιρείας ενδέχεται να είναι πρόωρες. Αυτό που δεν είναι πρόωρο είναι η ανησυχία για μια ενδεχόμενη υπερπροσφορά», σημειώνει ο Eisenstein.

Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο επενδύουν δισεκατομμύρια σε ηλεκτρικά οχήματα με κίνητρα και στρατηγικές που προβλέπουν τη σταδιακή κατάργηση των οχημάτων που χρησιμοποιούν συμβατικά συστήματα κίνησης σε ορισμένες αγορές. Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αναπτύξει πλατφόρμες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και ετοιμάζονται να τις αξιοποιήσουν. Εκατομμύρια ηλεκτροκίνητων οχημάτων ετοιμάζονται να κατακλύσουν την αγορά. Μόνο που υπάρχει ένα πρόβλημα: οι πραγματικές στατιστικές πωλήσεων.

Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο, για παράδειγμα, με το συνολικό αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους δρόμους της χώρας πέρυσι να φτάνει τα 2,61 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 70% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Ωστόσο, αυτά τα 2,61 εκατομμύρια, σύμφωνα με τον Eisenstein, αποτελούν μόλις το 4% της συνολικής κινεζικής αγοράς αυτοκινήτων. Το Πεκίνο έδωσε εντολή στις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξήσουν τις πωλήσεις τους φθάνοντας στο 10% των συνολικών πωλήσεών τους φέτος και 12% το 2020, γεγονός που σημαίνει μεγαλύτερο ανταγωνισμό για τους διεθνείς «παίχτες».

Οι Ηνωμένες Πολιτείες, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσαν άλμα κατά 81% πέρυσι, έχουν μόλις 1 εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους τους. Οι πωλήσεις αυτών των οχημάτων το προηγούμενο έτος ανήλθαν σε περίπου 360.000. Αυτό, ωστόσο, συγκρίνεται με τις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων οι οποίες ξεπερνούν τα 17,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα για το έτος.

Έτσι, παρά τον ενθουσιασμό που υπάρχει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτά εξακολουθούν να αποτελούν ένα μικρό μέρος των συνολικών πωλήσεων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο. Μπορεί αυτός ο ενθουσιασμός να οδηγήσει με κάποιο τρόπο σε μια εντυπωσιακή αύξηση της χρήσης τέτοιων οχημάτων; Όχι από μόνη της. Σε ένα άρθρο του Forbes, το οποίο αναλύει τις τάσεις στις Η.Π.Α. , η Amanda Myers, αναλύτρια στον κλάδο της ενεργειακής καινοτομίας σημείωσε ότι πολλοί άνθρωποι δεν θέλουν να στραφούν στα ηλεκτρικά οχήματα «επειδή είναι απαγορευτικά δαπανηρά». Ωστόσο, με το κόστος των μπαταριών να πέφτει τα τελευταία δέκα χρόνια τα ηλεκτρικά οχήματα γίνονται πιο προσιτά και προωθούνται σε περισσότερες αγορές.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider