Ούτε μια εβδομάδα δεν καθυστέρησε η Tesla, από τη στιγμή που το δικαστήριο του Βραδεμβούργου, στην περιοχή που η αμερικανική εταιρεία ετοιμάζει το νέο της εργοστάσιο, είχε διατάξει τη διακοπή των εργασιών κοπής δέντρων.
Τελικά το ίδιο δικαστήριο εξέδωσε τελεσίδικη απόφαση, σύμφωνα με την οποία η Tesla μπορεί να συνεχίσει την εκκαθάριση της περιοχής για να ξεκινήσουν οι εργασίες θεμελίωσης του εργοστασίου της.
Η Tesla είχε ξεκινήσει την αποψίλωση της περιοχή για το εργοστάσιο, η οποία περιλαμβάνει 2.500 στρέμματα δασικής έκτασης, με απόφαση του κρατικού γραφείου περιβάλλοντος της περιοχής.
Από την πλευρά της η περιβαλλοντική οργάνωση «Πράσινος Σύνδεσμος του Βραδεμβρούργου» κατέθεσε μήνυση για την αλόγιστη κοπή δασικής έκτασης και έτσι το ανώτερο διοικητικό δικαστήριο του Βερολίνου και του Βραδεμβούργου, προχώρησε στην απόφαση της διακοπής των εργασιών κοπής των δέντρων, έως την τελεσίδικη απόφασή του.
Τελικά η Tesla δικαιώθηκε προς το παρόν, ωστόσο δεν έχει ακόμα λάβει την τελική οικοδομική άδεια που είναι απαραίτητη για την εκκίνηση της θεμελίωσης των κτιριακών εγκαταστάσεων. Ο χρόνος όμως πιέζει, καθώς η Tesla προσδοκά να ξεκινήσει την κατασκευή ορισμένων μοντέλων της ήδη από το 2021 στο γερμανικό gigafactory.
Αναφορές από γερμανικά μέσα ενημέρωσης πάντως δείχνουν ότι η Tesla μάλλον δεν έχει τελειώσει με τους Γερμανούς ακτιβιστές για το περιβάλλον. Μια οργάνωση που ονομάζεται «Πειρατές των Δέντρων» δήλωσε ότι θα καταλάβει την έκταση η οποία προορίζεται για το εργοστάσιο της Tesla.
Tι περιλαμβάνει η επένδυση της Tesla
Η Tesla θα επενδύσει μέχρι και 4 δισεκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιο της Γερμανίας. Το ευρωπαϊκό Gigafactory θα δημιουργήσει 12.000 θέσεις εργασίας, ενώ η έκταση που θα καταλαμβάνει θα είναι τόσο μεγάλη, όσο 420 γήπεδα ποδοσφαίρου.
Η Tesla σχεδιάζει να κατασκευάζει 500.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως στο νέο εργοστάσιο της στα περίχωρα του Βερολίνου. Η έμφαση θα δοθεί στα δύο μικρότερα μοντέλα της γκάμας, τα Tesla Model 3 και Model Y, τα οποία θα ξεκινήσουν να παράγονται το 2021.
Τα αρχικά σχέδια του Έλον Μασκ, CEO και ιδρυτή της Tesla, προέβλεπαν την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής του εργοστασίου εντός του 2020 και την έναρξη της παραγωγής εντός του 2021.
Η κίνηση του Μασκ να κατασκευάσει το νέο του εργοστάσιο στη Γερμανία, θεωρείται σκληρό χτύπημα στο μαλακό υπογάστριο των αυτοκινητοβιομηχανιών κύρους της χώρας, όπως οι Mercedes, ΒΜW, Audi αλλά και της Porsche, τις οποίες ανταγωνίζεται με τα μοντέλα της η Tesla στις ΗΠΑ.
Πλέον που το Model 3 είναι το πλέον πετυχημένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο και στην ευρωπαϊκή αγορά, οι εγχώριοι κατασκευαστές νοιώθουν την καυτή ανάσα της κάποτε μικρής αμερικανικής βιομηχανίας και νοιώθουν να απειλούνται από αυτή όχι στο άμεσο μέλλον, αλλά σίγουρα στη νέα εποχή που ανατέλλει για την ηλεκτροκίνησης.