Oι αγωνιώδεις προσπάθειες που καταβάλλουν οι άνδρες της 1ης ΕΜΑΚ, της ομάδας της ΕΜΑΚ από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και εθελοντές διασώστες στον σεισμό της Τουρκίας αναγνωρίζονται διαρκώς τόσο από τους Τούρκους πολίτες, όσο και από τα ΜΜΕ της γειτονικής χώρας. Οι προσπάθειές τους να σώσουν ανθρώπους που έχουν εγκλωβιστεί κάτω από συγκροτήματα πολυκατοικιών, έχουν συγκινήσει, πέρα από τους πολίτες της χώρας, και τα ΜΜΕ της Τουρκίας τα οποία κάνουν μαζικά αφιερώματα στην ελληνική βοήθεια.
Δημοσιογράφος της «Ulke TV», παρουσιάζοντας δημοφιλής φωτογραφία, που αποτυπώνει άνδρα των ΕΜΑΚ να κρατάει στην αγκαλιά του ένα παιδί, αλλά είναι προϊόν φωτομοντάζ ανέφερε: «Στη μέση της οθόνης σας η ΕΜΑΚ, η ελληνική ομάδα διάσωσης. Χθες αυτή η φωτογραφία προβλήθηκε σε ελληνικά και ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης, σε πολλούς ειδησεογραφικούς οργανισμούς, και το μωρό που αγκαλιάζει στη φωτογραφία είναι δικό μας, ένα δικό μας μωρό». Παρόλα αυτά, είτε φωτομοντάζ, είτε πραγματική, το μήνυμα είναι κοινό, η αυταπάρνηση και η ανταπόκριση που έδειξαν τα σωστικά συνεργεία στην πληγείσα Τουρκία, μεταξύ αυτών και τα ελληνικά από την πρώτη στιγμή της τραγωδίας, είναι αξιοζήλευτη και υποδηλώνει ένα ανθρώπινο αίσθημα αλληλεγγύης.
Τα ρεπορτάζ στα τουρκικά ΜΜΕ είναι αποκαλυπτικά, έως και διθυραμβικά για τη συμβολή της ΕΜΑΚ. Δεν παύουν, μάλιστα, να ταυτίζουν τις διασώσεις της ελληνικής αποστολής με «θαύματα». Ενδεικτικό είναι το ρεπορτάζ της «Haber Global», η οποία και σημειώνει: «Οι Έλληνες διασώστες πραγματοποιούν διασώσεις που μοιάζουν με θαύματα στις περιοχές του σεισμού. Ένα σημείωμα ήταν τοποθετημένο πάνω στα γάντια. που υπήρχαν σε μία κούτα βοήθειας. Η αλληλεγγύη είναι το όπλο των λαών. Γίνε γρήγορα καλά γείτονα», ανάφερε, μεταξύ άλλων, το μήνυμα των ανδρών της ΕΜΑΚ.
Στο ίδιο ρεπορτάζ γίνεται λόγος και για τη συμβολή του σωστικού συνεργείου στη διάσωση της 35χρονης Αϊρίν στο Χατάι, έπειτα από 48 ώρες και είπε στα ελληνικά «ευχαριστώ» στις ομάδες διάσωσης. Το «ευχαριστώ», όπως συμπληρώνει το σχετικό ρεπορτάζ, αναμεταδόθηκε και στα ελληνικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία και είχαν «live εικόνα» από τις στιγμές της διάσωσης.