Το πλοίο που προκάλεσε την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στην Βαλτιμόρη το πρωί της Τρίτης έχει μια «προβληματική ιστορία», συμπεριλαμβανομένης τουλάχιστον μιας προηγούμενης σύγκρουσης.
Δεν είναι ακόμα σαφές τι ακριβώς έγινε και το «Dali» γκρέμισε τη γέφυρα, αλλά τα πλάνα από το βίντεο δείχνουν σχεδόν όλα τα φώτα του να σβήνουν λίγο πριν την πρόσκρουση. Το περιστατικό αναμένεται να προκαλέσει αναστάτωση στη ναυτιλία της περιοχής, αφού έλαβε χώρα σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ, αλλά και στις οδικές μεταφορές, καθώς διέκοψε μια βασική σύνδεση στον κύριο αυτοκινητόδρομο της Βαλτιμόρης, όπως αναφέρει το Bloomberg.
Το «Dali», λοιπόν, είχε «ξύσει» την αποβάθρα της Αμβέρσας το 2016 κατά τη διάρκεια ελιγμών για να αποπλεύσει, σύμφωνα με το VesselFinder. Το σκάφος, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2015, υπέστη ζημιά στην πρύμνη, αλλά συνέχισε να επιιπλέει. Στη συνέχεια επισκευάστηκε.
Η Washington Post ανέφερε ότι μετά από εκείνο το ατύχημα το πλοίο πουλήθηκε στη Grace Ocean Private Ltd. με έδρα τη Σιγκαπούρη. Τον Ιούνιο της περασμένης χρονιάς τέθηκαν κι άλλα ερωτήματα για την κατάσταση του πλοίου, αφού μία τακτική επιθεώρηση ασφαλείας στο Σαν Αντόνιο της Χιλής, διαπίστωσε προβλήματα που σχετίζονται με ορισμένα από τα όργανα μέτρησης και τα θερμόμετρα που συνδέονται με την πρόωση και τα βοηθητικά μηχανήματα του Dali, σύμφωνα με το Tokyo MoU, έναν οργανισμό που προωθεί την ασφαλή ναυτιλία. Τα ζητήματα αυτά δεν ήταν αρκετά για να απαγορευτεί στο πλοίο να ταξιδεύει. Μια τυπική εξέταση πλοίων από την Ακτοφυλακή των ΗΠΑ αργότερα την περασμένη χρονιά δεν βρήκε ελλείψεις, σύμφωνα με την θαλάσσια βάση δεδομένων Equasis.
Τα αρχεία και τα νόμιμα πιστοποιητικά δείχνουν ότι η δομική ακεραιότητα του Dali και η λειτουργικότητα του εξοπλισμού του ήταν σε ισχύ τη στιγμή του συμβάντος στη Βαλτιμόρη, όπως ανέφερε η κυβέρνηση της Σιγκαπούρης σε δήλωση. Το σκάφος πέρασε επίσης δύο ξεχωριστές επιθεωρήσεις λιμένων εξωτερικού τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, αν και ένα ελαττωματικό όργανο ελέγχου για την πίεση καυσίμου επιδιορθώθηκε πριν από την αναχώρηση του πλοίου από το λιμάνι.
Το Dali διαχειρίζεται και λειτουργεί από τη Synergy Marine και είναι ναυλωμένο με τον δανικό ναυτιλιακό κολοσσό A.P. Moller-Maersk A/S. Εκπρόσωπος της Synergy Marine με έδρα το Λονδίνο είπε ότι το πλοίο είχε περίπου 4.900 κοντέινερ τη στιγμή του ατυχήματος στην Βαλτιμόρη.