Ένας συνασπισμός ΜΚΟ, που υποστηρίζεται από 35.000 πολίτες, κατέθεσε αγωγή κατά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη συμπερίληψη των ρυπογόνων αεροπλάνων και πλοίων στη νομοθεσία της ΕΕ για τη βιώσιμη χρηματοδότηση, γνωστή ως Ταξινομία.
Ο συνασπισμός, που περιλαμβάνει οργανισμούς όπως οι Opportunity Green, Dryade, Fossielvrij NL και Protect Our Winters Austria, υποστηρίζει ότι η συμπερίληψη αυτών των ρυπογόνων βιομηχανιών στις «πράσινες» επενδύσεις υπονομεύει τον σκοπό του συστήματος, ο οποίος είναι να καθοδηγήσει τις επενδύσεις σε δραστηριότητες που υποστηρίζουν την πράσινη μετάβαση.
Στα τέλη του 2023, η Επιτροπή της ΕΕ πρόσθεσε την αεροπορία και τη ναυτιλία στην Ταξινομία, επιτρέποντας ακόμη και σε πλοία και αεροπλάνα που κινούνται με ορυκτά καύσιμα να πληρούν τις προϋποθέσεις για πράσινη χρηματοδότηση εάν καλύπτουν ορισμένα κριτήρια.
Οι ΜΚΟ ισχυρίζονται ότι αυτή η κίνηση αγνοεί τα επιστημονικά στοιχεία για την κλιματική αλλαγή, ιδιαίτερα τις υψηλές εκπομπές μεθανίου από πλοία που κινούνται με LNG και την ανεπαρκή μείωση εκπομπών CO2 στην αεροπορία.
Αφού η αρχική τους αμφισβήτηση απορρίφθηκε από την Επιτροπή τον Ιούνιο του 2024, οι ΜΚΟ προσφεύγουν τώρα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με στόχο να υποχρεώσουν την Κομισιόν να αναθεωρήσει αυτά τα κριτήρια και να διασφαλίσει ότι η Ταξινομία ευθυγραμμίζεται με μια αξιόπιστη, όπως υποστηρίζουν, στρατηγική για τον περιορισμό της υπερθέρμανσης του πλανήτη έως 1,5°C.
Τα τελευταία χρόνια, το LNG έχει επισημανθεί ως μεταβατικό καύσιμο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και οι πλοιοκτήτες σε όλο τον κόσμο το χρησιμοποιούν ως πρακτική λύση για την επίτευξη μηδενικών στόχων.