B&F: Γιατί ακύρωσε την ίδρυση θυγατρικής στη Βουλγαρία - Οι κίνδυνοι για το κόστος λειτουργίας και τα σχέδια για το 2022

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
B&F: Γιατί ακύρωσε την ίδρυση θυγατρικής στη Βουλγαρία - Οι κίνδυνοι για το κόστος λειτουργίας και τα σχέδια για το 2022
B&F
Δεν θα ήταν επικερδής η επένδυση στη Βουλγαρία στην τρέχουσα συγκυρία. Τι δηλώνουν στο insider.gr πηγές της εταιρείας. Οι κυριότερες επιχειρηματικές εξελίξεις για τον όμιλο που δραστηριοποιείται στη γυναικεία ένδυση με τα εμπορικά σήματα BSB και Lynee. Τα νέα καταστήματα, το αυξημένο κόστος λειτουργίας και τα σχέδια για το μέλλον. Τι έδειξαν τα αποτελέσματα του 2021.

Η ραγδαία επιδείνωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος από τον περασμένο Αύγουστο μέχρι και σήμερα ήταν ο λόγος που ανάγκασε τον όμιλο B&F - που δραστηριοποιείται στη γυναικεία ένδυση με τα πολύ γνωστά εμπορικά σήματα BSB και Lynee - να αναστείλει την απόφασή του για την ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στη Βουλγαρία.

«Η απόφαση για την επένδυσή μας στη Βουλγαρία, με την ίδρυση της θυγατρικής μας εκεί, είχε παρθεί τον Αύγουστο του 2021. Από τότε μέχρι και σήμερα έχουν γίνει τεράστιες αλλαγές στο χρηματοοικονομικό περιβάλλον σε διεθνές επίπεδο και, γενικότερα, οι επιχειρηματικές συνθήκες έχουν γίνει δυσμενέστερες. Ο Όμιλος B&F θεώρησε ότι η επένδυσή μας στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Βουλγαρία με την ίδρυση θυγατρικής δεν θα ήταν επικερδής και για το λόγο αυτό ακύρωσε αυτή την επένδυση», σχολιάζουν στο insider.gr πηγές της εταιρείας.

«Ο όμιλός μας εξακολουθεί να επιθυμεί περαιτέρω διείσδυση στην αγορά της Βουλγαρίας, επεκτείνοντας το δίκτυό του και αυξάνοντας το μερίδιο πωλήσεών του στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Έχουμε αναπροσαρμόσει το επιχειρηματικό μας πλάνο και διαμορφώνουμε περαιτέρω συνεργασίες για την επίτευξη των σκοπών μας», προσθέτουν οι ίδιες πηγές.

Το έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον και ο ρόλος των… hypermarket

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην ετήσια οικονομική έκθεση της εταιρείας για το 2021, το επιχειρησιακό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται είναι γεμάτο προκλήσεις. Βασικό χαρακτηριστικό της αγοράς έτοιμων ενδυμάτων είναι ο μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων οι οποίες διαφοροποιούνται μεταξύ τους όχι μόνο ως προς την έκταση του δικτύου πωλήσεων, αλλά και ως προς τον τρόπο διάθεσης των προϊόντων τους. Η πληθώρα των επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα, ενισχύουν κατακόρυφα τον ανταγωνισμό. Μεγάλη είναι η «μάχη» που δίνεται τα τελευταία χρόνια και στο μέτωπο των τιμών - συχνές προσφορές, επιμήκυνση των περιόδων εκπτώσεων - λόγω της υπερπροσφοράς αγαθών σε συνδυασμό με το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

Ο ανταγωνισμός εντείνεται και από την πληθώρα «μεμονωμένων» σημείων πώλησης – ήτοι καταστημάτων που δεν ανήκουν σε κάποια αλυσίδα – ενώ στο παιχνίδι έχουν μπει τελευταία και ορισμένες αλυσίδες hypermarket, οι οποίες διατηρούν στα καταστήματά τους και τμήματα με είδη ένδυσης (συνήθως μη «επώνυμα» προϊόντα), τα οποία είναι χαμηλότερης τιμολογιακής κατηγορίας. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, οι αλυσίδες έχουν επικρατήσει έναντι των μεμονωμένων καταστημάτων, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα. Οι αλυσίδες καταστημάτων προμηθεύονται τα προϊόντα τους από επιχειρήσεις κατασκευής ενδυμάτων τόσο της εγχώριας αγοράς όσο και του εξωτερικού, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις οι προμηθευτές τους είναι εισαγωγείς ενδυμάτων.

Η ακτινογραφία των αποτελεσμάτων του 2021

Τη χρονιά που μας πέρασε ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 77,96 εκατ. ευρώ έναντι 55,17 εκατ. ευρώ το 2020, καταγράφοντας αύξηση 41,30%. Παρά την αρνητική οικονομική συγκυρία λόγω της συνέχισης της πανδημίας εντός του 2021, το μικτό περιθώριο κέρδους διατηρήθηκε σε υψηλό επίπεδο - 62% - παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 4% σε σχέση με το 2020 λόγω της αύξησης του όγκου των πωλήσεων και της μείωσης επιμέρους δαπανών του κόστους παραγωγής.

Τα κέρδη προ φόρων χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν σε 24,54 εκατ. ευρώ, από 12,74 εκατ. ευρώ πέρυσι, σημειώνοντας αύξηση κατά 93%, η οποία αποδίδεται κυρίως στην αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 19,4 εκατ. ευρώ λόγω της αύξησης των πωλήσεων και της επαναφοράς του ομίλου στο πλαίσιο λειτουργίας του προ της πανδημίας, την αύξηση του κόστους πωληθέντων κατά 6,4 εκατ. ευρώ, απόρροια της αύξησης του κύκλου εργασιών, καθώς και στη μικρή αύξηση των λειτουργικών εξόδων κατά 7,5 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα των επιπτώσεων της πανδημίας και της προσπάθειας της διοίκησης για συγκράτηση των λειτουργικών εξόδων.

Μέσα στο 2021, ο όμιλος προχώρησε στο άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων στην Ελλάδα και δύο ακόμη στη Ρουμανία, ενώ μέχρι και το τέλος του έτους, προϊόντα BSB και Lynne πωλούνταν σε 184 φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Από αυτά, τα 127 βρίσκονται στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα 57 στο εξωτερικό.

Το κόστος των πρώτων υλών

Η B&F αναζητά προμηθευτές πρώτων υλών δύο φορές ανά έτος, ενώ με βάση τις ανάγκες κάθε περιόδου, λαμβάνονται προσφορές από διάφορους προμηθευτές είτε εσωτερικού είτε εξωτερικού (σε ποσοστό περίπου 70% έναντι 30%), οι οποίες συγκρίνονται και επιλέγονται οι πλέον συμφέρουσες.

Μέχρι το τέλος του 2021, ο όμιλος δεν αντιμετώπισε σοβαρές μεταβολές στις τιμές των πρώτων υλών που θα μπορούσαν να επηρεάσουν σημαντικά την κοστολόγηση των τελικών προϊόντων. Συνεπώς και σύμφωνα πάντα με όσα επισημαίνονται στις οικονομικές καταστάσεις, ο κίνδυνος διακύμανσης των τιμών δεν θεωρείται σημαντικός.

Προσπάθεια για συγκράτηση του λειτουργικού κόστους

Σύμφωνα με τη B&F, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία τον περασμένο Φεβρουάριο πυροδότησε νέο γύρο ανόδου των τιμών ενέργειας σε πρωτοφανή επίπεδα και συνεπακόλουθη αύξηση των τιμών σε όλα τα αγαθά και είδη. Η αγοραστική δύναμη του πληθυσμού αναμένεται να επηρεαστεί αρνητικά την τρέχουσα χρονιά, ενώ το κόστος λειτουργίας του ομίλου αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά.

Σε κάθε περίπτωση η διοίκηση εξετάζει και λαμβάνει όλα τα μέτρα ώστε να διατηρήσει τα κόστη σε επιθυμητά επίπεδα και να θωρακίσει τη ρευστότητα του ομίλου.

Οι προβλέψεις για την τρέχουσα χρονιά

Η πορεία των πωλήσεων για το 2022 εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων οι οποίοι ενέχουν βαθμό αβεβαιότητας, όπως είναι η εξέλιξη της πανδημίας και η αναμενόμενη σταδιακή αποκλιμάκωσή της μέσω και των προγραμμάτων εμβολιασμού, ή η τυχόν αναζωπύρωση της με αποτέλεσμα ενδεχόμενα νέα περιοριστικά μέτρα από πλευράς πολιτείας. Την ίδια στιγμή, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αποτελεί μια ακόμα σημαντική πηγή ανησυχίας. Συνεπώς, λόγω της διάχυτης αβεβαιότητας, οποιαδήποτε πρόβλεψη για την πορεία του ομίλου το 2022 δεν είναι εύκολη. Ωστόσο για το πρώτο δίμηνο του 2022 οι πωλήσεις παρουσιάζουν αύξηση 27% σε σχέση με το 2021.

Βασικοί στόχοι της διοίκησης είναι η επέκταση του δικτύου στην εγχώρια αγορά με έναρξη νέων καταστημάτων σε καίρια εμπορικά σημεία, ενώ παράλληλα σημαντική θεωρείται και η συνεχής εξωστρέφεια της εταιρείας, μέσω ανοίγματος σε νέες αγορές. Στην κατεύθυνση αυτή έχει επεκταθεί με πωλήσεις, σε συνεργασία με αποκλειστικό αντιπρόσωπο, στην ιταλική, την ισπανική, τη γαλλική, τη γερμανική, την αυστριακή αγορά - αγορές ιδιαίτερα απαιτητικές λόγω της έμφασης που οι εν λόγω χώρες αποδίδουν στο ρούχο και το υψηλό design. Εκτός των άλλων, στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνονται αγορές όπως αυτές των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Αιγύπτου και της Ασίας. Αγορές δηλαδή που η κρίση δεν έχει πλήξει όσο την Ευρώπη. Έμφαση δίνεται και στην ανάπτυξη του δικτύου χονδρικής, η οποία ενισχύεται με νέες συνεργασίες.

Με εμπειρία 42 ετών

Η B&F ιδρύθηκε το 1980 - με διαφορετικές επωνυμίες και νομικές μορφές από τότε έως σήμερα - από τον Βασίλη και τη Σοφία Μπιθαρά και πολύ γρήγορα εξελίχθηκε σε ένα ισχυρό γυναικείο brand, που αποτέλεσε τον κορμό για τη δημιουργία του ομίλου B&F. Δραστηριοποιείται στον χώρο του γυναικείου ενδύματος και αξεσουάρ με τα brands BSB και Lynne.

Ο όμιλος αποτελείται από τη μητρική εταιρεία B & F ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΝΔΥΜΑΤΩΝ και τις θυγατρικές BSB FASHION S.A. (Ρουμανία), BITHAGIO LIMITED (Κύπρο) και B&B BUILDINGS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε (Ελλάδα) στις οποίες κατέχει ποσοστό συμμετοχής 99,747%,100% και 100% αντίστοιχα.

Πλέον έχει παρουσία σε 21 χώρες, καθώς και διαρκώς αυξανόμενες ετήσιες πωλήσεις και μερίδιο αγοράς, ενώ διαθέτει θυγατρικές σε Κύπρο και Ρουμανία. Δραστηριοποιείται μέσω τριών δικτύων πωλήσεων: δίκτυο λιανικής, δίκτυο χονδρικής και μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ απασχολεί περίπου 660 άτομα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

B&F: Ανάκληση για την ίδρυση θυγατρικής στη Βουλγαρία

gazzetta
gazzetta reader insider insider