Τα αεροπλάνα που έχει ο πλανήτης δεν αρκούν για να καλύψοπυν τις αυξημένες ανάγκες των ταξιδιωτών, γεγονός που αναμένεται να αποτυπωθεί ακόμη εντονότερα τώρα που η Κίνα καταργεί τα σκληρά μέτρα για την πανδημία, εγκαταλείποντας την πολιτική της μηδενικής COVID.
Aπό την United Airlines έως την Air India, εταιρίες θέλουν νέα εκατοντάδες αεροπλάνα, με τη Boeing και την Airbus να εκτιμούν πως οι ελλείψεις στην εφοδιαστική αλυσίδα θα φέρουν προβλήματα με τις παραγγελίες να αναμένεται να ολοκληρωθούν μετά από χρόνια, όπως επισημαίνει με δημοσίευμά του το Bloomberg.
Από την πλευρά της, η Jefferies LLC υπογραμμίζει πως 12.720 παραγγελίες αεροσκαφών επί του παρόντος βρίσκονται «στον αέρα», ενώ οι υψηλοί αεροπορικοί ναύλοι είναι εδώ για να μείνουν και τα πράγματα θα μπορούσαν να χειροτερέψουν προτού βελτιωθούν. Χαρακτηριστικό είναι πως η Boeing και η Airbus, οι γίγαντες της κατασκευής αεροπλάνων που πρακτικά αποτελούν μονοπώλια κλεισμένες παραγγελίες για τα πιο δημοφιλή μοντέλα τους τουλάχιστον έως το 2029.
Η Airbus νωρίτερα αυτό το μήνα εγκατέλειψε τον στόχο παράδοσης 700 αεροσκαφών επικαλούμενη προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και προειδοποίησε ότι το άλμα στο ενεργειακό κόστος θα επιβαρύνει ιδιαίτερα τους «μικρούς». Παράλληλα, βλέπει τις αεροπορικές εταιρείες να διστάζουν να κάνουν νέες παραγγελίες για τζετ, δεδομένου ότι έχει ένα ανεκτέλεστο 6.100 αεροπλάνα για την A320neo και θα χρειαστεί οκτώ χρόνια για να το φέρει σε πέρας.
Τα χιλιάδες αεροπλάνα που οι αερομεταφορείς κατά την πανδημία στάθμευσαν ανά τον κόσμο, είναι αβέβαιο πότε θα ξαναπετάξουν. Εκατοντάδες δεν έχουν επανέλθει, είτε επειδή χρειάζονται πλέον βαριά συντήρηση μετά από τόσο καιρό που δεν χρησιμοποιούνται,