Pepco: Μετρά ήδη 33 καταστήματα στην Ελλάδα – Τα επόμενα σχέδια

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Pepco: Μετρά ήδη 33 καταστήματα στην Ελλάδα – Τα επόμενα σχέδια
Ποια είναι η αναπτυξιακή στρατηγική της πολωνικής αλυσίδας ένδυσης και ειδών σπιτιού που μετρά μόλις 1,5 χρόνο παρουσίας στην ελληνική αγορά. Η δραστηριοποίηση στην Ελλάδα και τα διεθνή σχέδια του ομίλου.

Ακόμη μεγαλύτερες ευκαιρίες για την επέκτασή της στην εγχώρια αγορά του λιανικού εμπορίου αναζητά η πολωνική αλυσίδα ένδυσης και ειδών σπιτιού Pepco, γνωστή σε πολλούς ως το αντίπαλο δέος της Jumbo.

Μετρώντας μόλις 1,5 χρόνο παρουσίας στην ελληνική αγορά, η Pepco έχει ήδη ανοίξει 33 καταστήματα, ενώ ποντάρει σε ακόμη περισσότερα σημεία πώλησης το προσεχές διάστημα. Μέσα, δε, στους πρώτους 12 μήνες δραστηριοποίησής της στην Ελλάδα, είχε ανοίξει 22 καταστήματα, επιδιώκοντας με ταχείς ρυθμούς να εδραιωθεί στον χάρτη του εγχώριου λιανεμπορίου.

Εδώ και μερικά χρόνια, άλλωστε, ολοένα και περισσότερες ξένες αλυσίδες που δραστηριοποιούνται κυρίως στον κλάδο της low cost ένδυσης, πραγματοποιούν «απόβαση» στην ελληνική αγορά, αναπτύσσοντας καταστήματα απ’ άκρη σ’ άκρη στη χώρα.

Η στρατηγική στην Ελλάδα

Όπως αναφέρθηκε πρόσφατα, στην Ελλάδα «η στρατηγική επέκταση της Pepco σηματοδοτεί τη βαθιά εμπιστοσύνη της στην εγχώρια αγορά. Η εταιρεία στοχεύει στον επαναπροσδιορισμό του τοπίου της λιανικής, προσφέροντας στα καταστήματά της επιλογές στη μόδα και τα οικιακά είδη υψηλής αξίας, προσιτές σε όλους».

Ήταν Οκτώβριος του 2022 όταν το πρώτο κατάστημα Pepco άνοιξε τις πύλες του στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Piraeus Retail Park της Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Fourlis, στη συμβολή της οδού Πειραιώς και Κηφισού στα όρια των τριών δήμων Μοσχάτου, Ρέντη και Νέου Φαλήρου. Από τότε, η επέκταση του δικτύου καταστημάτων της πολωνικής αλυσίδας κρίνεται εντυπωσιακή.

Παραμένει ο στόχος για 400 νέα καταστήματα παγκοσμίως

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου Pepco που δημοσιεύθηκαν πριν από μερικά 24ωρα, ο στόχος που έχει τεθεί για το σύνολο του 2024 είναι το άνοιγμα 400 νέων καταστημάτων διεθνώς.

Ήδη στο τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, άνοιξαν 48 νέα καταστήματα παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων 14 στην Πολωνία και 11 σε Ρουμανία και Σερβία. Στη Δυτική Ευρώπη, τα περισσότερα καταστήματα άνοιξαν κυρίως στις αγορές της Ιταλίας και της Ισπανίας. Συνολικά, στο εννεάμηνο που ολοκληρώθηκε στις 30 Ιουνίου 2024 ο όμιλος άνοιξε συνολικά 326 νέα καταστήματα σε ολόκληρο τον κόσμο.

Αύξηση 10% των εσόδων του ομίλου στο 9μηνο

Όπως αναφέρεται στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου, στο εννεάμηνο του 2024 οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10% αγγίζοντας τα 4,68 δισ. ευρώ, ενώ μόνο στο τρίτο τρίμηνο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 8% φτάνοντας στα 1,48 δισ. ευρώ.

Για το σύνολο του 2024, ο όμιλος διατηρεί τις προβλέψεις του για EBITDA ύψους 900 εκατ. ευρώ, ήτοι μια αύξηση της τάξης του 20% έναντι των 753 εκατ. ευρώ EBITDA που είχαν καταγραφεί στο οικονομικό έτος 2023.

«Τα έσοδα του τρίτου τριμήνου αποδείχθηκαν κατώτερα των προσδοκιών μας στη σκιά κυρίως παραγόντων που οφείλονται στο μακροοικονομικό περιβάλλον και αφορούν στις συνεχιζόμενες αναταράξεις που καταγράφονται στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα», ανέφερε χαρακτηριστικά ο εκτελεστικός πρόεδρος της Pepco Group, Andy Bond, σχολιάζοντας τα οικονομικά μεγέθη του οικονομικού έτους 2024.

Να σημειωθεί εδώ ότι από 1ης Ιουλίου 2024, καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου στην Pepco Group ανέλαβε ο Stephan Borchert.

Το προφίλ των αγοραστών της Pepco

Σύμφωνα δε με τα στοιχεία πρόσφατης έρευνας, πάνω από 30 εκατομμύρια συναλλαγές πραγματοποιούνται στα καταστήματα της Pepco κάθε μήνα. Οι πελάτες σε κάθε χώρα αποτελούνται κυρίως από γυναίκες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν έως και το 87% όλων των αγοραστών. Σε ποσοστό 68%, πρόκειται για επαγγελματικά ενεργά άτομα με τουλάχιστον δευτεροβάθμια ή τριτοβάθμια εκπαίδευση (77%), ενώ το 50% των αγοραστών της αλυσίδας είναι ηλικίας από 25 έως 45 ετών, πολλοί από αυτούς είναι γονείς, ενώ το 41% έχει παιδιά ηλικίας έως 14 ετών.

Σύμφωνα με το 67% των ερωτηθέντων, οι χαμηλές τιμές είναι ο βασικός λόγος για τακτικές αγορές από την Pepco σε κάθε ευρωπαϊκό κατάστημα. Αλλά αυτός δεν είναι ο μόνος λόγος – η καλή σχέση ποιότητας/τιμής και οι προσφορές παίζουν σημαντικό ρόλο, όπως ανέφερε το 40% και το 30% των ερωτηθέντων στη μελέτη, αντίστοιχα. Η συντριπτική πλειονότητα των πελατών (69%) ολοκληρώνει την επίσκεψή της με αγορά. Μάλιστα, οι καταναλωτές Pepco παραδέχονται ότι πρόσφατα αντιμετώπισαν μια δύσκολη περίοδο, με το 46% από αυτούς να πιστεύει ότι η οικονομική τους κατάσταση έχει επιδεινωθεί τον τελευταίο χρόνο λόγω του πληθωρισμού.

Σε αυτό το περιβάλλον, η αλυσίδα προσαρμόζει τακτικά τις προσφορές, δίνοντας στους καταναλωτές νέα προϊόντα. Ο αριθμός τους είναι εξαιρετικά υψηλός, καθώς σε κάθε κατάστημα υπάρχουν 530 κατηγορίες κατά μέσο όρο, αριθμός που μεταφράζεται σε περίπου 13.000 είδη. Τα ρούχα και τα υποδήματα αποτελούν περίπου το 60% του διαθέσιμου εμπορεύματος της αλυσίδας, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό καλύπτουν είδη για τον εξοπλισμό και τη διακόσμηση του σπιτιού και άλλα προϊόντα, όπως παιχνίδια. Πέρα από τα προϊόντα που πωλούνται ως μέρος του σταθερού εμπορεύματος, η αλυσίδα προσφέρει επίσης ειδικές περιορισμένες συλλογές, προϊόντα με ειδική άδεια χρήσης, π.χ. Disney, Warner Bros, Universal και εποχιακές προσφορές, όπως για παράδειγμα, σχολικά ή χριστουγεννιάτικα είδη.

Η «γέννηση» και η γιγάντωση του Πολωνού retailer

Η πολωνική αλυσίδα εκπτωτικών καταστημάτων μέσα σε μόλις 20 χρόνια κατάφερε να κατακτήσει την Ευρώπη, με ένα δίκτυο σχεδόν 3.000 καταστημάτων. Ο όμιλος ιδρύθηκε το 1999, ενώ τα πρώτα καταστήματα Pepco - 14 συνολικά - έκαναν την εμφάνισή τους το 2004 στις μεγαλύτερες πόλεις της Πολωνίας. Από τότε η ανάπτυξη είναι συνεχής, με την εταιρεία να συμπληρώνει μέσα σε μόλις τρία χρόνια (2007) 100 καταστήματα.

Το μοντέλο λειτουργίας ξεπέρασε αρκετά σύντομα τα πολωνικά σύνορα, καθώς το 2013 ανοίγουν καταστήματα Pepco σε Τσεχία και Σλοβακία. Ένα χρόνο αργότερα, τα 500 καταστήματα είναι γεγονός, ενώ το 2015 η εταιρεία επεκτείνεται σε Ρουμανία και Ουγγαρία. Το 2016 το δίκτυο φτάνει τα 1.000 καταστήματα ενώ την περίοδο 2017-2019 τα Pepco ταξιδεύουν σε Κροατία, Σλοβενία, Λιθουανία, Λετονία, Εσθονία και Βουλγαρία. Το 2020 η «απόβαση» συνεχίζεται σε Ιταλία και Σερβία, με την εταιρεία να γιορτάζει ταυτόχρονα τα εγκαίνια του χιλιοστού καταστήματός της στην Πολωνία. Ακολούθησε η επέκταση του δικτύου σε Ισπανία, Αυστρία, Γερμανία, Πορτογαλία, ενώ το 2022 η αλυσίδα έκανε την εμφάνισή της και στην Ελλάδα.

Επί του παρόντος, ο όμιλος Pepco απασχολεί περίπου 30.000 εργαζόμενους σε 19 ευρωπαϊκές χώρες, ενώ είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Βαρσοβίας από τον Μάιο του 2021.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Παπαθανάσης: Στην 3η θέση στην απορρόφηση του νέου ΕΣΠΑ η Ελλάδα – Διπλό αίτημα δόσεων τον Οκτώβριο για το Ταμείο Ανάκαμψης

«Φουσκώνει» ο τζίρος της Alfa Pastry - Θέτει ακόμη πιο ψηλά τον πήχη των εξαγωγών

ΕΖΑ: Επενδύει στα brands και ποντάρει στη HORECA

gazzetta
gazzetta reader insider insider