Ορίζοντα 4ετίας (θα) έχει η ολοκλήρωση της μεγάλης επένδυσης ύψους 260 εκατ. ευρώ που προωθεί η κοινοπραξία ΘΕΚ (Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο) των Goldair και ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, για την υλοποίηση σύγχρονου logistics center στην περιοχή του Θριασίου.
Όπως και πρόσφατα είχε αναφέρει το insider.gr, η κοινοπραξία εκτιμά ότι οι εργασίες θα εκκινήσουν μέσα στο 2025 και θα ολοκληρωθούν μέσα σε τέσσερα χρόνια (προς τα τέλη 2028 περίπου). Η επένδυση θα χρηματοδοτηθεί με τραπεζικό δανεισμό περίπου 200 εκατ. ευρώ και 60 εκατ. ίδια κεφάλαια, με την Goldair να έχει κλείσει και συμφωνία χρηματοδότησης με την αμερικανική, κρατική αναπτυξιακή τράπεζα DFC (η οποία έχει ήδη συμφωνία χρηματοδότησης, ύψους 125 εκατ. δολαρίων, με την Onex για τα Ναυπηγεία Ελευσίνας).
Σύμφωνα με πληροφορίες, αν και το έργο θα ολοκληρώνεται τμηματικά, σε φάσεις, εντούτοις, οι μισθωτές δεν θα εισέλθουν σταδιακά στους χώρους που θα ενοικιάσουν προς χρήση, αλλά μετά την ολοκλήρωση του συνόλου του project. Τούτο, καθώς σε αυτή την 4ετή φάση κατασκευής προβλέπεται και η υλοποίηση όλων των απαραίτητων δικτύων υποδομής μαζί με τα κυρίως έργα, κατά συνέπεια δεν θα είναι εφικτή η σταδιακή εγκατάσταση των χρηστών. Κατά πληροφορίες, ο παραχωρησιούχος έχει σχεδόν καταλήξει και στον κατασκευαστή του έργου, ένας από τους μεγάλους ομίλους της χώρας, ο οποίος θα ανακοινωθεί προσεχώς καθώς οι διαδικασίες είναι «στα τελειώματα». Στη διαδικασία συμμετείχαν οι μεγάλοι όμιλοι εβδόμης τάξης, αν και από αυτούς έλειπε μάλλον η ΜΕΤΚΑ (όμιλος Metlen, σε παλιότερη φάση είχε αναλάβει τα έργα αλλά μετά την αλλαγή σχεδίου και τις καθυστερήσεις, η σχετική συμφωνία δεν ενεργοποιήθηκε), αλλά και τουλάχιστον ένας όμιλος έκτης τάξης. Λογικά, όμως, ο κατασκευαστής θα είναι ένας εκ των υπολοίπων ισχυρών ομίλων (ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, AKTOR), αν οι άνθρωποι της Goldair δεν «κρύβουν» κάποια έκπληξη.
Ο λιμένας Βόλου και η ανάπτυξη στον Γκόνο
Πέραν του Θριασίου, ως γνωστόν η Goldair έχει προσφύγει στο ΣτΕ και για την υπόθεση του διαγωνισμού (του ΤΑΙΠΕΔ) για την πώληση του 67% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) στον ΟΛΘ, που ελέγχει ο επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης, όπως έχει αναφέρει το insider.gr. Στελέχη του ομίλου δεν αποκλείουν να κινηθεί το σχήμα νομικά έως και την Ε.Ε., ποντάροντας σε παρέμβαση της DG Comp ή σε άλλους γεωπολιτικούς λόγους.
Να αναφέρουμε, επίσης, ότι η Goldair αναμένεται να είναι μεταξύ των ομίλων, όπως ίσως και ο ΟΛΘ, η OB Streem (ο logistics βραχίονας της HIG στην Ελλάδα) και άλλοι πιθανοί διεκδικητές, που θα εμφανιστούν στη φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος (16 Δεκεμβρίου, αν δεν δοθεί παράταση) του διαγωνισμού για την αξιοποίηση του πρώην στρατοπέδου Γκόνου της ΓΑΙΑΟΣΕ (672 στρέμματα) στη Θεσσαλονίκη. Ειδικότερα, ο Παραχωρησιούχος θα αναλάβει το σύνολο των απαιτούμενων ενεργειών, μελετών και εργασιών, για την αδειοδότηση, την ανάπτυξη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του Επιχειρηματικού Πάρκου και των τυχόν συνοδευτικών και λοιπών έργων όπως αυτά θα καθοριστούν κατά τη διαδικασία έγκρισης ανάπτυξης του Επιχειρηματικού Πάρκου.
Το project στο Θριάσιο
Για να επιστρέψουμε στο Θριάσιο, στη Δυτική Αττική πρόκειται να κατασκευαστεί το πιο σύγχρονο και περιβαλλοντικά βιώσιμο εμπορευματικό κέντρο της νοτιοανατολικής Ευρώπης, με υπερσύγχρονους αποθηκευτικούς χώρους 265.000 τ.μ., εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων. Ακόμα, το Εμπορευματικό Κέντρο πρόκειται να είναι και παραγωγός πράσινης ενέργειας, θα ανακυκλώνει όλα τα διαχειριζόμενα ύδατα, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου του για βιώσιμη ανάπτυξη.
«Το Θριάσιο Ι καθίσταται πλέον στρατηγικής σημασίας, όχι μόνο επειδή οι ΗΠΑ επέδειξαν σημαντικό ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση του έργου, μέσω της χρηματοδότησής του, αλλά και επειδή θα δημιουργήσει νέες δυνατότητες στην εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας», σημείωνε, μεταξύ άλλων ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου (ΘΕΚ), Βασίλης Μαγκλάρας, μιλώντας προ ολίγων μηνών σε σχετικό συνέδριο. Όπως ανέφερε, οι εμπορικές συζητήσεις για τη μίσθωση των αποθηκών του ΘΕΚ βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, με το ενδιαφέρον να είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς τα χαρακτηριστικά του Κέντρου το καθιστούν πλέον «μονοπώλιο» στην περιοχή, καθώς συνδέεται άμεσα με το τρένο, έχει μεγάλες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις και βρίσκεται πολύ κοντά σε σημαντικές υποδομές, όπως το αεροδρόμιο και το λιμάνι. Ταυτόχρονα, όπως είπε, θα έχει όλα τα «πράσινα» χαρακτηριστικά που το καθιστούν ιδανικό για μεγάλες διεθνείς εταιρείες που θέλουν να αναπτυχθούν στην αγορά.
Σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση της Goldair, «το 2024 ήταν για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο μια χρονιά ορόσημο. Η Εταιρεία έκλεισε με επιτυχία το σύνολο των αδειοδοτικών και εμπορικών της εκκρεμοτήτων και εντός του 2025 θα ξεκινήσει το κατασκευαστικό έργο για την ανάπτυξη, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τεσσάρων ετών, του μεγαλύτερου και πιο σύγχρονου εμπορευματικού κέντρου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, επιφανείας 265.000 τ.μ.. Επιπλέον, η ΘΕΚ εξασφάλισε συμφωνία χρηματοδότησης από τον Αμερικανικό Κρατικό Επενδυτικό βραχίονα, DFC, για το σύνολο της χρηματοδότησης του έργου, μια εξέλιξη ιδιαίτερα σημαντική, καθώς το έργο καθίσταται πλέον στρατηγικού χαρακτήρα για τον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή».
Ο παραχωρησιούχος θα κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις του Εμπορευματικού και Διαμετακομιστικού Κέντρου, τα εσωτερικά έργα υποδομής, όπως σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα, δίκτυα αποχέτευσης, ηλεκτροφωτισμού και επικοινωνιών, καθώς και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου. Όπως παλαιότερα είχε αναφερθεί, εντός του πάρκου, κατά μήκος της νότιας πλευράς, θα κατασκευαστεί σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το Κέντρο με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και εσωτερικό οδικό δίκτυο που θα συνδέεται με το εθνικό οδικό δίκτυο. Με τον τρόπο αυτό, διασφαλίζεται η δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, κάτι μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα. Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει επίσης να δημιουργήσει σταθμό εξυπηρέτησης οχημάτων και αυτοκινητιστών, πρατήριο υγρών καυσίμων, χώρους ανάπτυξης συστημάτων τηλεματικής και πληροφορικής, χώρους στάθμευσης, εγκαταστάσεις τελωνείου και υγειονομικές υπηρεσίες.