Αποτελούν το επιτυχημένο business story του ελληνικού εμπορίου. Ο λόγος για τα Αττικά Πολυκαταστήματα τα οποία επανήλθαν στη δημοσιότητα λόγω της σχέση τους με τα Folli Follie.
Προ ημερών η εταιρία Venture που εκπροσωπεί το σχήμα των επιχειρηματιών Κ. Λαμπρόπουλου, Κ. Τσουβελεκάκη, και Αλέξη Σγουμπόπουλου, προέβησαν σε μετατροπή μετατρέψιμου ομολογιακού δανείου της Αττικά Πολυκαταστήματα, αυξάνοντας έτσι το ποσοστό τους στην εν λόγω εταιρία πάνω από το 50% του μετοχικού της κεφαλαίου.
Οι παραπάνω κινήσεις ερμηνεύτηκαν από την αγορά ως άρση της εμπιστοσύνης εκ μέρους των ιδρυτών και βασικών μετόχων της Αττικά Πολυκαταστήματα προς τον συνεργάτη τους, όμιλο Folli Follie.
Υπενθυμίζεται ότι ο εισηγμένος όμιλος διατηρεί ποσοστό 47% στην Αττικά Πολυκαταστήματα, το οποίο έχει ζητηθεί ήδη ως εγγύηση από τις πιστώτριες τράπεζες, λόγω της υπόθεσης με την αμφισβήτηση των οικονομικών μεγεθών της Folli Follie.
Ποια είναι όμως τα Αττικά Πολυκαταστήματα που παρά την κρίση έχουν καταφέρει να διατηρούν παρά την κρίση σε υψηλά επίπεδα την κερδοφορία και την ρευστότητα τους;
Τα Άττικα Πολυκαταστήματα δημιουργήθηκαν το 2005, με πρώτο κατάστημα, το Άττικα στο City Link επένδυσης 15 εκατ. ευρώ.
Το πρώτο κατάστημα δηµιουργήθηκε από τον συνεταιρισµό του Οµίλου Πειραιώς, την τότε εισηγµένη εταιρεία Elmec Sport και οµάδα επιχειρηµατιών της λιανικής αγοράς, µε επικεφαλής τον Κωνσταντίνο Λαµπρόπουλο.
Αν και το concept δεν ήταν πρωτοποριακό, κατάφερε όμως να κερδίσει σύντομα την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η θέση του πρώτου Atiica, ένα ακίνητο ιδιαίτερης προβολής στο κέντρο της Αθήνας από το οποίο επισκέπτονται και ξένοι τουρίστες.
Μάλιστα στον τελευταίο όροφο του Attica στο City Link υπάρχει χώρος που υποδέχετυαι τους ξένους τουρίστες που θέλουν να κάνουν τα ψώνια τους.
Το δεύτερο κατάστημα δημιουργήθηκε το 2008 στο Golden Hall, συνολικής επένδυσης 15 εκατ. ευρώ. Ακολούθησε το κατάστημα στη Θεσσαλονίκη επένδυσης 10 εκατ. ευρώ στο Cosmos και ακολούθησε η επένδυση στο κατάστημα της Τσιμισκή.
Η πορεία των Attica μέχρι και την εποχή της κρίσης ήταν εξαιρετική. Ήρθαν όμως τα capital controls και προκάλεσαν ισχυρούς κλυδωνισμούς στην εταιρεία.
Ωστόσο η διοίκηση των Attica επέδειξε ψυχραιμία και νηφαλιότητα, εκμεταλλευόμενη όλες τις ευκαιρίες που δημιούργησε η κρίση.
Όπως για παράδειγμα στις συνεργασίες που προχώρησε, αναλαμβάνοντας την αντιπροσώπευση γνωστών διεθνών σημάτων μετά την κατάρρευση πολλών εισαγωγικών εταιρειών.
Έτσι, προχώρησε σε απευθείας εισαγωγές της Burberry, Moncler, DVF, Polo Ralph Lauren, McQ Alexander McQueen, Kurt Geiger κ.ά. Παράλληλα εισήλθε µε νέα αλυσίδα στην αγορά παραφαρµακευτικών ειδών, µε τη δηµιουργία του δικτύου Carelab.
Ενδεικτική της εξαιρετικής πορείας των Αττικών Πολυκαταστημάτων είναι η πορεία των οικονομικών μεγεθών της. Το 2017 τα Αττικά Πολυκαταστήματα, εμφάνισαν τζίρο 179 εκατ. ευρώ, ενισχυμένο κατά 7,2% συγκριτικά με το 2016. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 11,7 εκατ. ευρώ, οριακά ενισχυμένα σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2016 (11,6 εκατ. ευρώ), ενώ το ταμείο κυμαίνεται σε 40 - 50 εκατ. ευρώ.
Το 2017 η εταιρία επένδυσε στην Lamda Development (το ποσοστό συμμετοχής της υπερβαίνει το 1%) ως έμπρακτη αναγνώριση των ικανοτήτων του management της εταιρείας αλλά και του στιβαρού μετοχικού σχήματος αυτής και της προοπτικής που ο συνδυασμός τους φέρνει στην Ελλάδα (ανάπτυξη χώρου Ελληνικού κ.α.) αλλά και ως επιστέγασμα της πετυχημένης εμπορικής τους συνεργασίας όπως αυτή έχει καταγραφεί στο Golden Hall στο Μαρούσι, στο Mediterranean Cosmos στην Θεσσαλονίκη κλπ.
Η εταιρεία απασχολεί 2.600 εργαζόμενους τα καταστήματα και τις κεντρικές υπηρεσίες της. Στο πλαίσιο αυτό η εταιρία παρέχει μισθούς που υπερβαίνουν τουλάχιστον 50% τις αμοιβές που προβλέπουν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας για το προσωπικό της ως επιβράβευση για την ανάπτυξη της.