Τα ΙΚΕΑ πάνε στην Ινδία και μάλιστα «χωρίς κατσαβίδια»

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα ΙΚΕΑ πάνε στην Ινδία και μάλιστα «χωρίς κατσαβίδια»

Μέχρι το 2017 θα είναι έτοιμο το πρώτο πολυκατάστημα επίπλων ΙΚΕΑ στην Ινδία το οποίο θα λειτουργήσει στην πόλη Χαϊντεραμπάντ και μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια, η σουηδική εταιρεία σχεδιάζει να έχει ανοίξει 25 καταστήματα στη χώρα επενδύοντας 1,4 δισ. ευρώ. Η εταιρεία, η οποία είναι γνωστή για την πώληση επίπλων και εξαρτημάτων τα οποία συχνά οι πελάτες πρέπει να συναρμολογήσουν μόνοι τους, στοχεύει στη μεσαία τάξη, ωστόσο έρχεται αντιμέτωπη με μια τοπική ιδιαιτερότητα: τα νοικοκυριά στην Ινδία συνηθίζουν να απασχολούν πολλές οικιακές βοηθούς, οι οποίες δεν έχουν ιδέα από κατσαβίδια…

Παρ' όλα αυτά, οι υπεύθυνοι marketing της IKEA βρήκαν τη λύση: οι πελάτες δεν θα είναι υποχρεωμένοι να συναρμολογούν οι ίδιοι τα έπιπλα αλλά για κάθε «κιτ» επίπλων που θα αγοράζουν θα υπάρχει η δυνατότητα να απολαμβάνουν την υπηρεσία ενός ειδικού ο οποίος θα συναρμολογεί τα έπιπλα στο χώρο του πελάτη. Πρόκειται δηλαδή για ένα πιο προσαρμοσμένο «πακέτο» υπηρεσιών σε σύγκριση με αυτά που προσφέρει σε άλλες χώρες η επιχειρήση.

Στην Ινδία, η IKEΑ θα εκμεταλλευθεί και μια άλλη στρατηγική ευκαιρία. Μέχρι το 2011 οι επιχειρήσεις από το εξωτερικό που δραστηριοποιούνταν στη χώρα έπρεπε να συνάψουν υποχρεωτική συνεργασία με κάποιον ντόπιο προκειμένου να λάβουν άδεια λειτουργίας κλπ. Πλέον η σουηδική εταιρεία μπορεί να «παίξει μόνη της» σε μια τεράστια αγορά, ωστόσο εξετάζει το ενδεχόμενο να βρει ντόπιους προμηθευτές (χαμηλού κόστους φυσικά) για την παραγωγή των επίπλων και τη διάθεσή τους στο λιανικό εμπόριο αλλά και για εξαγωγές.

Επόμενος στόχος της ΙΚΕΑ: τα ινδικά μπαλκόνια

Η ΙΚΕΑ επιδιώκει να μετατρέψει τα μπαλκόνια των σπιτιών στην Ινδία από «πλυσταριά» σε χώρο διαμονής κατά τον τρόπο που χρησιμοποιούνται σε άλλες χώρες. Προς αυτή την κατεύθυνση θέλει να «βγάλει» τα πλυντήρια από τα μπαλκόνια και να τα αντικαταστήσει με έπιπλα. Αυτός θα είναι και ένας βασικός στόχος της και για το λόγο αυτό έχει στείλει ειδικούς από το τμήμα marketing να μελετήσουν τις συνήθειες 24 οικογενειών οι οποίες θα επιπλώσουν τους εξωτερικούς αυτούς χώρους με έπιπλα IKEA. O όμιλος επιδιώκει να προσαρμοστεί στην τοπική κουλτούρα και τις αγοραστικές συνήθειες της χώρας με στόχο να φθάσει τα 100 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως από τώρα και μέχρι το 2025 στα καταστήματα που θα ανοίξει σε εννέα ινδικές πόλεις.

Η αγορά της Ινδίας

Ο ρυθμός ανάπτυξης της Ινδίας αναμένεται να ξεπεράσει το ρυθμό ανάπτυξης της Κίνας μέχρι το Μάρτιο του 2016 σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που ανακοίνωσε το υπουργείο Στατιστικής της Ινδίας τον Φεβρουάριο.

Συγκεκριμένα, το ΑΕΠ αναμένεται να αναπτυχθεί 7,6% στη διάρκεια της χρήσης μέχρι τον Μάρτιο, σε σχέση με το 7,2% πριν από ένα χρόνο. Οι μέσες εκτιμήσεις σε έρευνα του Bloomberg έκαναν λόγο για ανάπτυξη 7,4%.

Οι Ινδοί καταναλωτές, όλο και περισσότερο αποκτούν εκλεπτυσμένες επιλογές, αναζητώντας προϊόντα πιο εξειδικευμένα και εξατομικευμένα, τα οποία να παράγονται σύμφωνα με τα βιομηχανικά πρότυπα “ISO”. Η άνθηση της ινδικής οικονομίας με την παρελκόμενη ανάπτυξη του κατασκευαστικού τομέα και των υποδομών, δημιουργούν τις καλύτερες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη των ελληνικών εξαγωγών.

Λόγω της ιδιόμορφης φύσεως των συναλλαγών (μεγάλα μεγέθη αγοράς, δυσαναλογία δυναμικά ενεργού πληθυσμού επί του συνόλου, ανεπαρκώς οργανωμένη παραγωγική και καταναλωτική βάση, αστάθεια θεσμικού πλαισίου), είναι αντιληπτό ότι μόνον οι μεγάλοι παίκτες μπορούν να αντέξουν μακρόχρονες επιχειρηματικές διαπραγματεύσεις οι οποίες ταυτόχρονα να δύνανται να συμβάλλουν στην αναγνωρισιμότητα των προϊόντων της χώρας μας.

Λίγα λόγια για την ιστορία του ομίλου

Το IKEA είναι επιχείρηση με μεγάλα καταστήματα επίπλων, έχει σουηδική προέλευση, η έδρα της είναι στην Ολλανδία αλλά διατηρεί σουηδική ταυτότητα. Η αλυσίδα έχει 345 καταστήματα σε 42 χώρες, πολλά στην Ευρώπη, τα υπόλοιπα στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, τον Καναδά, την Ασία και την Αυστραλία. Ο κατάλογος του IKEA, που περιέχει περίπου 12.000 προϊόντα, είναι τυπωμένος σε 160 εκατομμύρια αντίγραφα (2006) παγκοσμίως, και διανέμεται δωρεάν, μέσω του ταχυδρομείου και των καταστημάτων.

Το ΙΚΕΑ ιδρύθηκε στο Älmhult της Σουηδίας το 1943 από τον Ingvar Kamprad. Αρχικά, ο Kamprad πωλούσε τα προϊόντα του από το σπίτι του και με ταχυδρομική εντολή, αλλά τελικά αποφάσισε να ανοίξει και φυσικό κατάστημα λιανικής ενώ το πρώτο ΙΚΕΑ στο εξωτερικό άνοιξε στο Asker της Νορβηγίας.

Στην Ελλάδα η εταιρεία πρωτοεμφανίστηκε με ένα κατάστημα στην Θεσσαλονίκη το 2001 και ακολούθησε ένα κατάστημα στα Σπάτα της Αττικής το 2003. Σήμερα στην Ελλάδα λειτουργούν 5 καταστήματα ΙΚΕΑ: 2 στην Αθήνα(στο εμπορικό πάρκο του αεροδρομίου και στην λεωφόρο Κηφισού), στην Θεσσαλονίκη, στην Λάρισα, και στα Ιωάννινα.

Με πληροφορίες από την Le Monde

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider