Παλεύουν με τις εκκρεμότητες για το νέο υπέρ-Ταμείο

Κώστας Κετσιετζής
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Παλεύουν με τις εκκρεμότητες για το νέο υπέρ-Ταμείο

Μάχη με τον χρόνο δίνει η κυβέρνηση, καθώς μια σειρά ζητημάτων που έχουν να κάνουν με το νέο υπέρ-Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων παραμένει σε εκκρεμότητα. Πρόκειται για ενέργειες που περιλαμβάνονται στα προαπαιτούμενα της υποδόσης των 2,8 δισ. ευρώ για τις οποίες το EuroWorkingGroup της Δευτέρας διαπίστωσε καθυστερήσεις.

Βασικό προαπαιτούμενο είναι η στελέχωση του νέου υπερταμείου καθώς και η κατάρτιση του εσωτερικού του κανονικού. Τα πρόσωπα που θα απαρτίζουν το Εποπτικό Συμβούλιο της «Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ΑΕ» δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί, κάτι το οποίο θα έπρεπε να γίνει τον Ιούνιο. Σύμφωνα με πληροφορίες το όνομα του προέδρου του Εποπτικού Συμβουλίου δεν έχει «κλειδώσει» αλλά είναι σχεδόν σίγουρο ότι σε αυτό θα συμμετάσχουν τουλάχιστον δύο ξένοι, ένας Γάλλος και ένας Ισπανός. Το Εποπτικό Συμβούλιο του Ταμείου θα ορίσει και τα μέλη του συμβουλίου διοικητών.

Αντίστοιχα καθυστέρηση παρατηρείται και στη μεταφορά του δεύτερου πακέτου ΔΕΚΟ στο νέο Ταμείο. Σύμφωνα με το τεχνικό μνημόνιο συνεργασίας που υπέγραψε η κυβέρνηση με τους δανειστές αρχικά θα μεταφερθεί μέσα στον Σεπτέμβριο η συμμετοχή του Δημοσίου στις ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, Κτιριακές Υποδομές ΑΕ, ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό, ΔΕΗ, ΑΔΜΗΕ και Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ). Προβλέπεται επίσης να μεταφερθούν οι ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΕ, ΟΑΚΑ και ΕΛΤΑ, αν και η μεταφορά των συγκοινωνιακών φορέων του Λεκανοπεδίου της Αττικής έχει προκαλέσει εκτεταμένες αντιδράσεις. Πρόκειται για συμμετοχές του δημοσίου που δεν έχουν μεταφερθεί στο ΤΑΙΠΕΔ.


Το επόμενο μεγάλο «στοίχημα» για την κυβέρνηση είναι η επένδυση στο Ελληνικό. Με βάση το χρονοδιάγραμμα που έχει συμφωνηθεί με τους δανειστές, θα πρέπει μέχρι τον Νοέμβριο να έχει υπογραφεί η τελική σύμβαση. Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να ολοκληρωθεί η αλλαγή της νομοθεσίας για τα καζίνο και να προκηρυχθεί η άδεια για το καζίνο του Ελληνικού. Θα πρέπει επίσης να ξεπεραστούν και τα όποια προβλήματα δημιουργούνται από την εφορία αρχαιοτήτων του υπουργείου Πολιτισμού.

Σημαντική εκκρεμότητα που θα πρέπει να κλείσει είναι και η προκήρυξη του διαγωνισμού για την μακροχρόνια (35ετής) παραχώρηση του δικαιώματος λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και των επί του αυτοκινητοδρόμου τριών Κάθετων Αξόνων, η επιλογή συμβούλων έγινε και ο διαγωνισμός θα πρέπει να «τρέξει» εντός του Σεπτεμβρίου.

Στα τέλη Οκτωβρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Υπενθυμίζεται πως στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του 67% του ΟΛΘ είχαν περάσει οκτώ όμιλοι: η APM Terminals, θυγατρική της δανέζικης Maersk, η γερμανική επενδυτική εταιρεία Deutsche Invest, η Duferco Particiption Holding SA με έδρα την Ελβετία, η Ιnternational Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες, η ιαπωνική Mitsui, η βρετανική P&O Steam Navigation Company του ομίλου της Dubai Ports, το σχήμα των ρωσικών σιδηροδρόμων RZD με τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ και η τουρκική Yilport Holding Inc.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider