Μέτρα για να περιορίσουν τη ζημιά ζητούν οι αεροπορικές εταιρείες

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Μέτρα για να περιορίσουν τη ζημιά ζητούν οι αεροπορικές εταιρείες
Για επιδείνωση των επιπτώσεων του κοροναϊού προειδοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες.

Την χαλάρωση των κανονισμών των αεροδρομίων, βάσει των οποίων οι αερομεταφορείς μπορούν να χάσουν κερδοφόρες χρονοθυρίδες προσγείωσης κι απογείωσης (slots) εάν ακυρώσουν πτήσεις για παρατεταμένο διάστημα, ζητούν οι αεροπορικές εταιρείες προειδοποιώντας για την οικονομική ζημιά που μπορεί να επιφέρει στον κλάδο η ταχεία εξάπλωση του Covid-19.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών, IATA, επί του παρόντος οι κανόνες για την κατανομή των slots ορίζουν ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να εκμεταλλεύονται το 80% των διαθέσιμων χρονοθυρίδων διαφορετικά χάνουν το δικαίωμα υποδοχής τους. Ωστόσο σε εξαιρετικές περιπτώσεις, όπως οι ισχύουσες, οι ρυθμιστικές αρχές μπορούν να χαλαρώσουν την συγκεκριμένη απαίτηση.

Οι αερομεταφορείς σε όλο τον κόσμο ματαιώνουν πτήσεις ή τροποποιούν τα δρομολόγιά τους για να αντιμετωπίσουν την επιδημία του κοροναϊού, που έχει στοιχίσει τη ζωή σε πάνω από 3.000 ανθρώπους και έχει μολύνει πάνω από 90.000 σε όλο τον κόσμο, αφού εξαπλώθηκε από την Κίνα σε 77 άλλες χώρες και περιοχές. Σύμφωνα με υπολογισμούς η πτώση της ζήτησης για αεροπορικά ταξίδια κυμαίνεται από 25% έως 50%, ενώ ανά περιπτώσεις μπορεί να φτάνει και το 108%, σε αερομεταφορείς που επιχειρούσαν κατά κύριο λόγο σε Ιταλία και Κίνα. Ο Γουίλι Γουόλς, διευθύνων σύμβουλος της IAG, στην οποία ανήκει η British Airways, έκανε λόγο για μια «πολύ σημαντική μείωση στη ζήτηση» στην ιταλική αγορά την περασμένη εβδομάδα, προέβλεψε όμως ότι η ζήτηση θα σταθεροποιηθεί τις επόμενες εβδομάδες εάν συνεχιστεί το μοτίβο που παρατηρήθηκε στην Ασία.

Αυτό που εντείνει τον προβληματισμό όμως είναι το γεγονός ότι χαλαρή είναι και η ζήτηση για μελλοντικά ταξίδια. Σε μια προσπάθεια να αντισταθμίσουν την πτώση αερομεταφορείς λαμβάνουν έκτακτες αποφάσεις, όπως η παροχή υποχρεωτικής άνευ αποδοχών άδειας ή το πάγωμα των προαναγγελθέντων αυξήσεων στο προσωπικό.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα αεροδρόμια κυρίως της Κίνας χαλάρωσαν τους ισχύοντες κανονισμούς για τις διαθέσιμες χρονοθυρίδες. Μιας όμως και η επιδημία επεκτάθηκε κι εκτός κινεζικών συνόρων και χτύπησε τη πόρτα της Ευρώπης, με τον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό των κρουσμάτων στην Ιταλία, οι αεροπορικές εταιρείες αδυνατούν να προγραμματίσουν τα δρομολογιά τους για την θερινή περίοδο.

«Ζητάμε να δοθεί προσωρινή εξαίρεση από όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, Μπεν Σμιθ ενόψει του ετήσιου συνεδρίου της οργάνωσης Airlines for Europe που εδρεύει στις Βρυξέλλες.

Παράλληλα βέβαια, σύμφωνα με τον CEO της Air France KLM, οι ευρωπαίοι αερομεταφορείς ζητούν και την θέσπιση ενός κοινού πλαισίου κανονισμών υγείας για τα ταξίδια προς και από τις περιοχές που επηρεάζονται.

Η έρευνα της ΙΑΤΑ απέδειξε ότι η «κυκλοφορία έχει καταρρεύσει σε βασικές ασιατικές διαδρομές και επεκτείνεται και σε ολόκληρο το δίκτυο αερομεταφορών παγκοσμίως, ακόμη και μεταξύ χωρών χωρίς μεγάλες εστίες του COVID-19. Στο παρελθόν έχει εφαρμοστεί αναστολή των κανόνων χρήσης των χρονοθυρίδων και εκτιμούμε ότι οι περιστάσεις επιβάλουν την επανάληψη της αναστολής αυτής. Ζητάμε οι ρυθμιστικές αρχές παγκοσμίως να βοηθήσουν στην σημερινή έκτακτη κατάσταση που διαμορφώνεται στην αγορά των αερομεταφορών παγκοσμίως, αναστέλλοντας προσωρινά τους κανόνες χρήσης slot», δήλωσε από πλευράς του ο Αλεξάντερ ντε Ζυνιάκ, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

Να υπενθυμίσουμε ότι προτού ο κοροναϊός περάσει τα ευρωπαϊκά σύνορα, οι προβλέψεις της ΙΑΤΑ έκαναν λόγο για μείωση εσόδων κατά 29,3 δισ. δολάρια το 2020, 5% χαμηλότερα από τις προβλέψεις του Ιανουαρίου, για τις αεροπορικές εταιρείες.

Σύμφωνα με τις τότε προβλέψεις την μεγαλύτερη επιβάρυνση θα είχαν οι αερομεταφορείς Ασίας - Ειρηνικού, οι οποίοι, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΙΑΤΑ, μπορεί να οδηγηθούν σε ετήσια πτώση της ζήτησης κατά 13%. Να υπενθυμίσουμε ότι πριν το ξέσπασμα του ιού οι προβλέψεις έκαναν λόγο για ανάπτυξη της τάξης του 4,8% στις αεροπορικές εταιρείες της περιοχής, οπότε υπολογίζεται ότι τα επίπεδα της ζήτησης θα συρρικνωθούν κατά 8,2% εν συγκρίσει με το 2019. Τα παραπάνω μεταφράζονται σε απώλεια εσόδων ύψους 27,8 δισ. δολάρια το 2020, με τα 12,8 δισ. δολάρια να χάνονται μόνο από την εγχώρια αγορά της Κίνας.

Οι αεροπορικές εκτός της περιοχής Ασίας – Ειρηνικού αναμένεται να καταγράψουν απώλεια εσόδων ύψους 1,5 δισ., αν οι απώλειες σχετίζονται αποκλειστικά με την αγορά της Κίνας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider