ΕΑΔΕ: Καμπάνια για τα Αυτοάνοσα – Αυτοφλεγμονώδη Δερματικά Νοσήματα

Newsroom
Viber Whatsapp Μοιράσου το
ΕΑΔΕ: Καμπάνια για τα Αυτοάνοσα – Αυτοφλεγμονώδη Δερματικά Νοσήματα
Τα νοσήματα αυτά όχι μόνο βασανίζουν τους ασθενείς με τα συμπτώματα τους, αλλά δημιουργούν παράλληλα διαταράσσουν σοβαρά την ποιότητα ζωής τους.

Με κεντρικό μήνυμα το «Αγάπησε το δέρμα σου και φρόντισέ το σε συνεργασία με τον Δερματολόγο σου», η Ελληνική Δερματολογική & Αφροδισιολογική Εταιρεία (ΕΑΔΕ) διεξάγει καμπάνια για τα Αυτοάνοσα – Αυτοφλεγμονώδη Δερματικά Νοσήματα, γνωστά ή και λιγότερο γνωστά και σπανιότερα εμφανιζόμενα, που η βαρύτητα των συμπτωμάτων τους όχι μόνο ταλαιπωρεί τους ασθενείς αλλά επιπλέον διαταράσσει την καθημερινότητά τους, επιβαρύνει την ψυχολογία τους και εντέλει επεμβαίνει στην ποιότητα ζωής τους. Παράλληλα είναι σημαντικό να τονιστεί ότι τα συγκεκριμένα νοσήματα επιφέρουν έναν ρατσισμό και στιγματίζουν τους πάσχοντες οδηγώντας τους συχνά σε απομονωτισμό έως και στην κατάθλιψη.

Εύλογα, λοιπόν, αντιλαμβάνεται κανείς την σημασία της ενημέρωσης, εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης του κοινού καθώς και την σημαντικότητα της αποστιγματοποίησης των παθήσεων αυτών.

Ειδικότερα δε καθώς η έγκαιρη διάγνωσή των συγκεκριμένων παθήσεων και η συστηματική θεραπεία αυτών σε συνεργασία με τον Δερματολόγο μπορεί να ελέγξει τα συμπτώματα και τις νόσους προσφέροντας στους πάσχοντες μια καλύτερη ποιότητα ζωής σε όλα τα επίπεδα.

Η ΕΔΑΕ επέλεξε για τη διεξαγωγή της εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για τα Αυτοάνοσα – Αυτοφλεγμονώδη Δερματικά Νοσήματα, όχι τυχαία, το φθινόπωρο και συγκεκριμένα ξεκινώντας από τις 14 Σεπτεμβρίου έως και τις 31 Οκτωβρίου, συμπεριλαμβάνοντας έτσι τις Παγκόσμιες Ημέρες δύο εκ των πιο συχνών παθήσεων της κατηγορίας, δηλαδή της Ατοπικής Δερματίτιδας (14/9) και της Ψωρίασης (29/10).

Σημαντικός ο αντίκτυπος στην ποιότητα ζωής

Κατά την παρουσίαση της εκστρατείας ο πρόεδρος της ΕΑΔΕ, Ιωάννης Μπάρκης, δήλωσε: «Αυτοάνοσα-Αυτοφλεγμονώδη νοσήματα λοιπόν, νοσήματα χρόνια, δυσίατα, που προκαλούν ιδιαίτερες κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις και επηρεάζουν σημαντικά τη φυσική λειτουργικότητα, την παραγωγικότητα και την κοινωνικότητα των πασχόντων.

Παθήσεις πολύ γνωστές σε όλους σας, όπως η ατοπική δερματίτιδα, η ψωρίαση, η λεύκη και η γυροειδής αλωπεκία ή και λιγότερο γνωστές, όπως η διαπυητική ιδρωταδενίτιδα, ο δερματικός ερυθηματώδης λύκος, η εντοπισμένη σκληροδερμία (η γνωστή και ως νόσος του Μορφέα) και οι πομφολυγώδεις δερματοπάθειες και κάποιες άλλες, ανήκουν στην κατηγορία των αυτοανόσων δερματολογικών νοσημάτων.

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα νοσήματα αυτά όχι μόνο βασανίζουν τους ασθενείς με τα συμπτώματα τους, αλλά δημιουργούν παράλληλα πολύ σοβαρό αρνητικό αντίκτυπο στην προσωπική, κοινωνική, επαγγελματική αλλά και στην ερωτική ζωή των πασχόντων, διαταράσσοντας έτσι σοβαρά την ποιότητα ζωής τους.

Επιπρόσθετα όπως γίνεται αντιληπτό, επειδή τα συγκεκριμένα νοσήματα έχουν εμφανείς εκδηλώσεις στο δέρμα, οι πάσχοντες στιγματίζονται εύκολα με αποτέλεσμα να βιώνουν ρατσισμό, να έχουν έντονο άγχος, κατάθλιψη και κάποιες λίγες φορές ακόμη και αυτοκτονικό ιδεασμό». Και πρόσθεσε:

«Με όλα αυτά τα πολύ σημαντικά δεδομένα γίνεται εύκολα αντιληπτό γιατί η ΕΔΑΕ εμπνεύστηκε και με την βοήθεια των φαρμακευτικών εταιριών υλοποίησε μια τόσο μεγάλης κλίμακας εκστρατεία για τα νοσήματα αυτά.

Πρέπει να γίνει πεποίθηση σε όλους τους πάσχοντες η σημαντικότητα της Δερματολογίας στην έγκαιρη και σωστή διάγνωση των προαναφερθέντων παθήσεων, η οποία σε συνδυασμό με την εξειδικευμένη συστηματική ή τοπική θεραπεία που θα συστήσουν οι θεράποντες δερματολόγοι, μπορεί να ελέγξει εξαιρετικά αποτελεσματικά γρήγορα και με ασφάλεια τα συμπτώματα των νοσημάτων αυτών, προσφέροντας έτσι στους πάσχοντες μια καλύτερη ποιότητα ζωής».

Εκστρατεία σε δύο φάσεις

Η εκστρατεία που ήδη ξεκίνησε το ταξίδι της εξελίσσεται σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση, την «επιστημονική» – ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ μιλώντας για τις νόσους, την αντιμετώπισή τους και τα νέα σχετικά με τις καινούργιες θεραπείες. Στη δεύτερη φάση την «συναισθηματική» – , θέτοντας την τέχνη στην υπηρεσία της υγείας και της ιατρικής επιστήμης, με μια ιδιαίτερης αισθητικής τεχνοτροπία και με εξαιρετικής ευαισθησίας κείμενα, παρουσιάζονται σε πίνακες κάποιοι καθημερινοί άνθρωποι, που κάνουν διαφορετικά επαγγέλματα, έχουν διαφορετική κοινωνική ζωή, διαφορετικά όνειρα και φιλοδοξίες αλλά έχουν ένα κοινό. Πάσχουν από κάποιο αυτοάνοσο – αυτοφλεγμονώδες δερματικό νόσημα, το οποίο όμως είναι το τελευταίο που αναφέρουν όταν συστήνουν τον εαυτό τους. Όχι γιατί δεν τους απασχολεί. Αλλά γιατί δεν τους ορίζει, δεν τους χαρακτηρίζει. Και φυσικά δεν επηρεάζει τη ζωή τους. Το συζητάνε με τον Δερματολόγο τους, το αντιμετωπίζουν μαζί του και απολαμβάνουν την καθημερινότητά τους με την βασική συμβουλή από τον γιατρό και την ΕΔΑΕ: Να αγαπάς το δέρμα σου!

Η εκστρατεία μέσω της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου και των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης ταξιδεύει σε όλη την επικράτεια. Επιπλέον έχει ντύσει έναν συρμό του Μετρό και παρουσιάζει τους πίνακες-νοσήματα σε μια έκθεση ζωγραφικής στο κέντρο της Αθήνας, στη Λέσχη Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων (ΛΑΕΔ), ανοιχτή στο κοινό από τις 26 έως τις 29 Οκτωβρίου.

Η εκστρατεία τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων και διεξάγεται με την ευγενική υποστήριξη των εταιρειών:

Μεγάλος Χορηγός: ABBVIE
Χορηγοί: LA ROCHE POSAY, LILLY, NOVARTIS, PFIZER, UCB, AVENE, ADERMA, και DUCRAY.
Υποστηρικτές: SANOFI και AMGEN.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider