Στο στάδιο της αξιολόγησης των φακέλων βρίσκεται ακόμα η διαδικασία του μεγάλου διαγωνισμού για το έργο επέκτασης του προβλήτα 6 του ΟΛΘ, ύψους 130 εκατ. ευρώ.
Όπως αναφέρθηκε νωρίτερα στο πλαίσιο της τακτικής γενικής συνέλευσης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (πραγματοποιήθηκε με απαρτία 80,27%), στην παρούσα φάση οι αρμόδιοι εξετάζουν τους φακέλους συμμετοχής που έχουν υποβάλει τα ενδιαφερόμενα σχήματα για το σημαντικό αυτό έργο, που αποτελεί και το μεγαλύτερο μέρος των υποχρεωτικών επενδύσεων που έχει αναλάβει να προωθήσει η εταιρεία ΟΛΘ, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης που έχει συμφωνήσει με το δημόσιο (ιδιωτικοποίηση), συνολικού ύψους 180 εκατ. ευρώ.
Όπως σημειώθηκε, μεταξύ άλλων, η πορεία των συνολικών επενδύσεων προχωρούν ομαλά με στόχο να καταστήσουν τον ΟΛΘ κομβικό λιμάνι για την Βόρεια Ελλάδα αλλά και την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, ενώ όσον αφορά τον διαγωνισμό για την κατασκευή του προβλήτα 6 θα υπάρχουν νεότερα προσεχώς. Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό είχαν δηλώσει από τον Φεβρουάριο το «παρών» μέσω υποβολής δεσμευτικών προσφορών οι: ARCHIRODON GROUP NV, Σύμπραξη INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA, Κ/Ξ MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA, Κ/Ξ AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA, Κ/Ξ ACCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV.
Η ολοκλήρωση του project θα γίνει σε χρόνο 36 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης με τον τελικό ανάδοχο και θα αναβαθμίσει τον ΟΛΘ ώστε να υποδέχεται ultra large πλοία (24.000 TEUs), ώστε το λιμάνι να αποτελέσει «πύλη» για την περιοχή με ενισχυμένη παρουσία στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Οι προσφορές αφορούν το β’ στάδιο του διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου στο έργο «6ος Προβλήτας, Επέκταση Λιμενικής Υποδομής». Μεταξύ άλλων, αναμένεται να αναβαθμίσει τη θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας, προσφέροντας ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη στην οικονομία και την κοινωνία, σε τοπικό και εθνικό επίπεδο. Το project αφορά στην κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος -17,7μ., στην ην κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος, σε συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.
Σημαντική ήταν, όπως σημειώθηκε, η υπογραφή της σύμβασης για την οδική σύνδεση του λιμανιού με τον ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό. Με τη νέα σύνδεση, η κυκλοφορία από ΠΑΘΕ/Εγνατία Οδό προς τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης και αντιστρόφως, θα διεξάγεται μέσω οδογέφυρας απρόσκοπτα, χωρίς ισόπεδους κόμβους και σηματοδότες, με ταχύτητα μελέτης 80 χλμ/ώρα. Το έργο σύνδεσης του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Αθηνών – Θεσσαλονίκης – Ευζώνων και Εγνατίας οδού με τον 6ο προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης και το οδικό δίκτυο του Καλοχωρίου, έχει προϋπολογισμό ύψους 75 εκ ευρώ (ανάδοχος ΑΚΤΩΡ). Η νέα οδική σύνδεση έχει μήκος 3,5 χλμ. περίπου, από τα οποία 1,4 χλμ. έχουν ήδη κατασκευασθεί.
Αναφορικά με την κρουαζιέρα, σημειώθηκε ότι πλέον ο ΟΛΘ έχει «home porting status» για πρώτη φορά ύστερα από 15 χρόνια, ενώ στα τέλη Ιουνίου αναμένεται να «δέσει» για πρώτη φορά κρουαζιερόπλοιο, το «Celestyal Olympia». Για το 2021 έχουν προγραμματιστεί 14 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, με έναρξη στις 29 Ιουνίου 2021 και πλέον δίνεται η δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών, με ότι αυτό σημαίνει για τον τουρισμό και την οικονομία της περιοχής. Επίσης, ξεκίνησαν ήδη ακτοπλοϊκά δρομολόγια (3 εβδομαδιαία), και θα κρατήσουν έως τέλη Σεπτεμβρίου-αρχές Οκτωβρίου, που συνδέουν τη Βόρεια Ελλάδα (μέσω Θεσσαλονίκης) με τα νησιά των Σποράδων.
Πέρυσι, ο ΟΛΘ εμφάνισε κύκλο εργασιών 71,7 εκατ. ευρώ, EBITDA στα 30,92 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη μετά από φόρους 20,08 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι ο ΟΛΘ θα διανείμει συνολικό μέρισμα άνω των 19 εκατ. ευρώ, ήτοι 1,42 ευρώ/μετοχή (μικτά).