Γυρίζει σελίδα η ΑΒ Βασιλόπουλος μετά την αποχώρηση του Βασίλη Σταύρου – Η επόμενη ημέρα

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γυρίζει σελίδα η ΑΒ Βασιλόπουλος μετά την αποχώρηση του Βασίλη Σταύρου – Η επόμενη ημέρα
Η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση νέου επικεφαλής. Προσωρινός αντικαταστάτης του θα είναι ο Jesper Lauridsen. Οι προκλήσεις της επόμενης ημέρας για την ΑΒ Βασιλόπουλος.

Γυρίζει σελίδα η ΑΒ Βασιλόπουλος, μετά την αποχώρηση του επικεφαλής της, Βασίλη Σταύρου, μετά από 28 χρόνια καριέρας στη γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Η εταιρεία βρίσκεται ήδη σε αναζήτηση νέου επικεφαλής, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, ο διάδοχος αναμένεται να είναι ενδο-ομιλική επιλογή, είτε εντός Ελλάδας, είτε εκτός. Μέχρι ωστόσο να βρεθεί ο αντικαταστάτης του κ. Σταύρου, θα τον αντικαταστήσει προσωρινά ο Jesper Lauridsen. Πρόκειται για τον Brand President Albert και Brand Leader για την περιοχή της Κεντρικής και Νότιας Ευρώπης, ο οποίος, πέρα από τις τρέχουσες αρμοδιότητές του, θα αναλάβει την ευθύνη ως Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος και θα συνεργαστεί στενά με τη διοικητική ομάδα της αλυσίδας, με στόχο την απρόσκοπτη ανάπτυξη της εταιρείας στην ελληνική αγορά.

Οι καλά γνωρίζοντες πρόσωπα και καταστάσεις αναφέρουν πως η αποχώρηση του κ. Σταύρου αιφνιδίασε τους συνεργάτες του, ενώ έκδηλο είναι ένα γενικευμένο κλίμα συγκίνησης.

Οι προκλήσεις της επόμενης ημέρας

Η αλλαγή ηγεσίας στην ΑΒ Βασιλόπουλος έρχεται σε μια πολύ κρίσιμη συγκυρία για το εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων, καθώς ο κλάδος μετασχηματίζεται με ταχύτατους ρυθμούς. Όσο προκύπτουν νέα δεδομένα, τόσο αυξάνονται και οι απαιτήσεις των καταναλωτών από έναν από τους πιο νευραλγικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Η πανδημία του κορονοϊού, που λειτούργησε άλλωστε σαν επιταχυντής των εξελίξεων, θέτει προ των ευθυνών της την οργανωμένη λιανική, κρίνοντας ως επιτακτική ανάγκη την ισχυροποίησή της και κατ’ επέκταση τη μετάβασή της στη νέα ψηφιακή εποχή.

«Εδώ και 24 μήνες, από το ξέσπασμα της πανδημίας, η ανθρωπότητα καλείται να αντιμετωπίζει μια συνεχή διαχείριση κρίσεων, ενώ η νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί απαιτεί τη διαχείριση πολλών κρίσεων ταυτόχρονα», δήλωσε πρόσφατα ο ίδιος ο κ. Σταύρου, περιγράφοντας σε συνέδριο τις πολλαπλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο εγχώριος κλάδος του λιανεμπορίου, αναφερόμενος στην πανδημική κρίση, τις αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα που πυροδοτούν κύμα ελλείψεων σε βασικά καταναλωτικά αγαθά, σε συνδυασμό με την εκτόξευση του κόστους της ενέργειας και των πρώτων υλών.

Αντιλαμβανόμενη, λοιπόν, τις νέες ανάγκες της εποχής και δη τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην αγοραστική συμπεριφορά του σύγχρονου καταναλωτή, στη σκιά της πανδημίας, η AB Βασιλόπουλος δίνει ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο ηλεκτρονικό της κανάλι αγορών.

Όπως έχει γράψει από καιρό το insider.gr, η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ αναμένεται να ρίξει ακόμη μεγαλύτερο βάρος στο AB Eshop, προωθώντας πλάνο επέκτασής του τα επόμενα χρόνια σε δύο άξονες. Ο πρώτος άξονας αφορά στην ενίσχυση της προσφοράς των υπηρεσιών του eshop στις πόλεις που ήδη δραστηριοποιείται, ενώ ο δεύτερος άξονας αφορά στην επέκτασή του σε νέα σημεία της χώρας όπου καταγράφεται αυξημένη ζήτηση.

Το AB Eshop έχει συμπληρώσει έξι χρόνια ζωής. Η λειτουργία του ξεκίνησε το 2015, ως ΑΒ click2shop, από δύο αρχικά πόλεις. Καθοριστικά ωστόσο για την εξέλιξη και γιγάντωσή του αποδείχθηκαν τα χρόνια της πανδημίας. Μόλις την τελευταία διετία, το AB Eshop εξαπλώθηκε σε περισσότερες από 25 πόλεις της Ελλάδας, εξυπηρετώντας χιλιάδες πελάτες καθημερινά, με παραδόσεις ακόμη και εντός της ίδιας ημέρας, με βασική φιλοσοφία οι πελάτες «να βρίσκουν πάντα όλα όσα χρειάζονται εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια. Με ένα μόνο κλικ».

Οι στόχοι για το δίκτυο καταστημάτων

Λίγες ημέρες μετά την έλευση του 2022 και με την έναρξη λειτουργίας του νέου καταστήματος AB Shop & Go στην Αργυρούπολη, η ΑΒ Βασιλόπουλος «γιόρτασε» τη συμπλήρωση 100 καταστημάτων της συγκεκριμένης κατηγορίας. Τα AB Shop & Go αποτελούν μικρά καταστήματα πόλης σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, που προσανατολίζονται στην εξυπηρέτηση των καθημερινών, έκτακτων ή συμπληρωματικών αγορών, προσφέροντας πολλές επιλογές μαζί με ταχύτητα αγορών και φιλική εξυπηρέτηση - και όλα αυτά στο πλαίσιο της γειτονιάς.

Πλέον η αλυσίδα φιλοδοξεί να διευρύνει περαιτέρω το δίκτυο καταστημάτων AB Shop & Go, ανοίγοντας 50 νέα καταστήματα μέσα στο 2022 αλλά και βάζοντας πλώρη να φτάσει τα 250 την επόμενη τριετία. Με αυτόν τον τρόπο, θα καλύψει την αγορά ευκολίας τουλάχιστον στην Αθήνα, τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη. Άλλωστε, από το 2012, η ΑΒ Βασιλόπουλος αναγνώρισε ότι το franchise αποτελεί ένα ανερχόμενο επιχειρηματικό πεδίο με εξαιρετική δυναμική.

Να σημειωθεί εδώ πως η ΑΒ Βασιλόπουλος, με δίκτυο που ξεπερνάει τα 500 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, εξυπηρετεί σήμερα 2,2 εκατομμύρια πελάτες.

«Κλείνει το κεφάλαιο» ΑΒ Βασιλόπουλος για τον Βασίλη Σταύρου

Ο Βασίλης Σταύρου ανακοίνωσε την αποχώρησή του από την αλυσίδα, «κλείνοντας το κεφάλαιο» ΑΒ Βασιλόπουλος, με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ahold Delhaize Ευρώπης και Ινδονησίας, Wouter Kolk, να τον ευχαριστεί και να κάνει λόγο για έναν άνθρωπο «γνωστό και σεβαστό για το πάθος του για τους ανθρώπους και το χτίσιμο δυνατών ομάδων. Η βαθιά εμπειρία του στο χώρο του λιανικού εμπορίου και η φροντίδα για τους άλλους είναι μοναδική και θα μείνει αξέχαστη σε πολλούς».

Ο Βασίλης Σταύρου είναι πτυχιούχος του τμήματος Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στη Διοίκηση Επιχειρήσεων από την Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Ξεκίνησε στην ΑΒ Βασιλόπουλος το 1994 ως επικεφαλής του τμήματος Τυποποίησης Οπωροκηπευτικών, ξεκινώντας να γράφει μια μακρά πορεία στον Όμιλο.

Ήταν το 1997 όταν ανέλαβε καθήκοντα Διευθυντή στο τμήμα Ποιοτικού Ελέγχου στη Διεύθυνση Αγορών της εταιρείας, το 2000 υπηρέτησε την εταιρεία από τη θέση του Διευθυντή του τμήματος Ανθρώπινων Πόρων, ενώ το 2012 ανέλαβε το ρόλο του Ανώτερου Αντιπροέδρου Ανθρώπινου Δυναμικού και Αειφορίας του ομίλου στην Ευρώπη.

Το 2014 ο κ. Σταύρου ανέλαβε τη θέση του Αντιπροέδρου και Γενικού Διευθυντή Επιχειρηματικής Ανάπτυξης για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Ινδονησία, ενώ από το 2015 εκτελούσε καθήκοντα Διοικητικού Γενικού Διευθυντή της Mega Image, θυγατρικής της αλυσίδας Ahold Delhaize στη Romania.

Τον Οκτώβριο του 2018 ανέλαβε καθήκοντα Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος, διαδεχόμενος τον Λεωνίδα Βρεττάκο, θέση την οποία διατήρησε μέχρι το πρωί της Παρασκευής, όταν έγινε γνωστή η αποχώρησή του από το τιμόνι της αλυσίδας.

Οι αποχωρήσεις

Η αποχώρηση του κ. Σταύρου δεν είναι η μοναδική από τη γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ το τελευταίο διάστημα. Όπως έγινε γνωστό πριν από λίγο καιρό, ο Δημήτρης Πρίντζιος αποχώρησε πρόσφατα από την ΑΒ Βασιλόπουλος, μετά από μια διαδρομή 30 ετών. Ο κ. Πρίντζιος ήταν Senior Vice President Buying στη Διεύθυνση Αγορών της ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ έχει ήδη δρομολογήσει το επόμενο επαγγελματικό του εγχείρημα. Ο κ. Πρίντζιος θα δραστηριοποιηθεί στην καλλιέργεια κηπευτικών θερμοκηπίου, με αιχμή την καλλιέργεια ντομάτας, μέσα από τη νεοσύστατη εταιρεία Sunterra ΙΚΕ.

Η σύσταση της εταιρείας έγινε μόλις στις 25 Ιανουαρίου 2022, ενώ μέτοχοι σε αυτήν (όλοι με ποσοστό 25%) είναι οι κ. κ. Δημήτρης Πρίντζιος, Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Τρύφωνας Κολίντζας, Κωνσταντίνος Καζαντζής. Ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας είναι ο απερχόμενος πρόεδρος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), έχοντας διαγράψει τη δική του διαδρομή στην ΑΒ Βασιλόπουλος, αφού διετέλεσε Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του ομίλου Delhaize και Διευθύνων Σύμβουλος Νοτιοανατολικής Ευρώπης για 19 χρόνια.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

ΑΒ Βασιλόπουλος: Αποχώρησε ο Βασίλης Σταύρου

gazzetta
gazzetta reader insider insider