Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα 5 σοβαρότερα λάθη για την παντοδυναμία της Tesla

Η Tesla πριν μερικές εβδομάδες ανακοίνωσε τα πρώτα της τριμηνιαία κέρδη από το 2016. Η πρόβλεψη του ιδρυτή της, Έλον Μασκ, ότι η εταιρεία θα πέρναγε από τις ζημίες στα κέρδη μέχρι τα τέλη του 2018, επιβεβαιώθηκε.

Ωστόσο, ο ισολογισμός της Tesla παραμένει φορτωμένος χρέη και οι μελλοντικές ταμειακές της ανάγκες είναι πιθανό να αποτελούν τροχοπέδη όσον αφορά στα μελλοντικά κέρδη.

Από την άλλη πλευρά μην παραβλέπετε την πιο σημαντική πτυχή των οικονομικών της εταιρείας, τα έσοδά της.

Έφταναν τα 7 δισ. δολάρια στο τρίτο τρίμηνο. Προσθέστε άλλα 3 δισ. δολάρια, χωρίς να απαιτείται υπερβολικό «φούσκωμα» όσον αφορά στις παραδόσεις οχημάτων της Tesla, και φτάνετε στο ένα τέταρτο έως το ένα τρίτο της GM ή της Ford, οι οποίες πρόκειται για εταιρείες με παγκόσμιο αποτύπωμα.

Αυτά τα δεδομένα επιτρέπουν στους φανατικούς θιασώτες της Tesla να φτάνουν, σύμφωνα με το Business Insider σε 5 σημαντικά λανθασμένες εκτιμήσεις, όσον αφορά στο μέλλον της αγαπημένης τους εταιρείας ηλεκτρικής αυτοκίνησης.

Δείτε τα στην παρακάτω συλλογή:

Οι αγορές αυτοκινήτων είναι κυκλικές και υπάρχουν ενδείξεις ότι τόσο οι ΗΠΑ όσο και η Κίνα χαμηλώνουν «ταχύτητα»

Μικρή πτώση στη ζήτηση πιθανότατα δεν θα έχει σημαντικές επιπτώσεις για την Tesla, επειδή τα οχήματα της εταιρείας έχουν τιμή, σχετικά, υψηλή. Αυτό δεν καθιστά την εταιρεία «αλεξίσφαιρη» στην ύφεση, αλλά τουλάχιστον μπορεί να την προστατεύσει από τις μικρότερες διαταραχές στην οικονομία, καθώς οι πλουσιότεροι πελάτες ακόμα και στην ύφεση παραμένουν με αρκετά χρήματα.

Μια εντονότερη ύφεση όμως – που επηρεάζει τις διαθέσιμες πιστώσεις, θα μπορούσε να υπονομεύσει την πρόσβαση της Tesla στις κεφαλαιαγορές και να εμποδίζει τους πελάτες από το να αγοράζουν καινούρια ή ακόμη και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και ως αποτέλεσμα να επιβραδύνει ή  να σταματήσει την ανάπτυξη της Tesla. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λάβει υπόψη τους κι έχουν προβεί στον προγραμματισμό τους για το ενδεχόμενο τέτοιων κάμψεων, η Tesla, μέχρι στιγμής, όχι.

Ο Μασκ τα κατάφερε διαμέσου μιας τεράστιας επένδυσης σε προσωπικό χρόνο και ενέργεια. Αλλά αυτό δεν μπορεί να συνεχίσει για πολύ περισσότερο.

Η Tesla θα μπορούσε λειτουργεί δύο μεγάλα εργοστάσια αυτοκινήτων το 2021 ή το 2022, σε διαφορετικές ηπείρους. Νεότερα εργοστάσια θα μπορούσαν να κατασκευάζουν οχήματα και μπαταρίες. Εάν οι απαιτήσεις αυξάνονται, θα χρειάζονται ολοένα και περισσότερα εργοστάσια.

Ο Μασκ δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει μόνος του μια εταιρεία σε αυτή την κλίμακα. Τα προβλήματα με την παραγωγή του Model 3 έπεισαν τους οπαδούς της Tesla πως ότι και να πάει στραβά ο Έλον θα το διορθώσει. Αλλά αυτές οι ημέρες όπου να ‘ναι τελειώνουν, ευτυχώς για τον ίδιο τον Μασκ.

Είναι αλήθεια ότι τα iPhones δεν είναι φθηνά. Αλλά ακόμα και αν πληρώσετε 1.000 δολ. είναι ένα ποσό  που λίγο πολύ μπορείτε να αντεπεξέλθετε. Ευτυχώς για την Apple, οι ιδιοκτήτες iPhone τείνουν να δεσμεύονται να ξαναγοράσουν την καινούρια συσκευή, σε τακτά διαστήματα.

Αυτό μπορεί να συγκριθεί με αυτό που κάνουν οι άνθρωποι με το leasing αυτοκινήτων. Αλλά ο παραλληλισμός γίνεται λίγο πιο περίπλοκος όταν πρόκειται για την αγορά οχήματος αντί της χρονομίσθωσης. Αυτοκίνητα και σπίτια είναι τα δύο πράγματα που οι άνθρωποι είναι πρόθυμοι να χρεωθούν για να αγοράσουν. Όσον αφορά στα σπίτια, συνήθως σας απομένει ένα αξιόλογο περιουσιακό στοιχείο, με τα αυτοκίνητα, όχι.

Ίσως κάποια μέρα, αλλά όχι και τόσο σύντομα. Τα πρώτα εντελώς αυτόνομα οχήματα έχουν μόλις αρχίσει να εμφανίζονται και λειτουργούν από τη Waymo και την GM. Πρόκειται για ένα πραγματικά τεράστιο εγχείρημα από οικονομικής άποψης, που ο πρόεδρος της GM απεκάλεσε ως τη μηχανική πρόκληση της γενιάς μας.

Τα οχήματα της Tesla έχουν σήμερα το hardware και το software προκειμένου να παρέχουν αυτό που οι ειδικοί αποκαλούν αυτόνομη οδήγηση «Επιπέδου 2» αυτονομία. Το σύστημα «Autopilot» είναι εξαιρετικά καλό, εξίσου καλό είναι και το σύστημα «Cadillac Super Cruise».

Πριν από χρόνια, αυτό επιχείρημα προήρθε από την πιο συναισθηματική φύση των υποστηριχτών της Tesla. Όσοι το έκαναν ήταν δικαιολογημένα αηδιασμένοι με την παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία για τις πολυάριθμες αμαρτίες του παρελθόντος, μισούσαν την ιδέα ότι έπρεπε να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο και έβλεπαν στην Tesla τη σωτηρία.

Καθώς η Tesla μεγάλωσε και γνώρισε όλο τον «πόνο» που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες αυτοκινήτων, αυτή η άποψη έχει υποχωρήσει. Οι άνθρωποι εξακολουθούν να αγαπούν τα Tesla, όμως επειδή οι περισσότεροι από αυτούς διαθέτουν ένα «πραγματικό όχημα», αντιλαμβάνονται ότι και η Tesla φτιάχνει κάτι που έχει παράθυρα και τέσσερις ρόδες.

Ο κόσμος θα ήταν πολύ καλύτερος αν η ηλεκτροκίνηση αναπτυσσόταν γρήγορα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. Πέντε έως επτά εκατ. σε ετήσιες πωλήσεις θα ήταν θαυμάσια. Αν οι πωλήσεις έφταναν στα 17 εκατ., ωστόσο,  θα έπρεπε προκειμένου να προβλέψετε τη θέση της Tesla σ’ αυτήν την παγκόσμια αγορά να υπολογίσετε και την αντίδραση των κολοσσών της συμβατικής αυτοκίνησης, όσον αφορά στη γραμμή παραγωγής τους.

Προηγούμενο
Επόμενο

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Όλες οι ειδήσεις

23:16

Πληθωρισμός και αγορά εργασίας «πλήγωσαν» την Wall Street

23:03

Το νέο AI τσιπ της AMD που «κοντράρει» το Blackwell της Nvidia

22:50

ΕΕ: Οι ΥΠΕΣ των 27 συζήτησαν για το μεταναστευτικό - Τι προκρίνουν

22:37

Ο Λευκός Οίκος ζητά να μην απειλείται η ασφάλεια των ειρηνευτικών δυνάμεων στον Λίβανο

22:23

Ράλι άνω του 3% για το πετρέλαιο - Άλμα και για την βενζίνη

22:18

Χούθι: Επιτέθηκαν σε δύο πλοία σε Ερυθρά Θάλασσα και Ινδικό Ωκεανό

22:11

Προϋπολογισμός Γαλλίας: «Χτυπά» πλούσιους και εταιρείες για να αντιμετωπίσει το έλλειμμα

22:05

Τζόκερ: Οι τυχεροί αριθμοί για το 1 εκατ. ευρώ

21:56

Παρουσία Γεωργιάδη η υπογραφή της σύμβασης για το έργο των ΤΕΠ στο «Γ. Γεννηματάς»

21:42

Επιστροφή στα κέρδη για τον χρυσό - Τέλος το «κόκκινο 6 στα 6»

21:28

Επιδότηση έως 10.055 ευρώ για την ανακαίνιση 70 σπιτιών για ευάλωτα νοικοκυριά - Ξεκίνησαν οι αιτήσεις

21:14

Αγαπηδάκη: Χιλιάδες γυναίκες έχουν σωθεί επειδή δεν άφησαν το SMS στο «Διαβάστηκε»

21:00

Ο Ζελένσκι διαψεύδει ότι μιλά για εκεχειρία και ζητά περισσότερη υποστήριξη

20:44

Λίβανος: Ισραηλινός βομβαρδισμός στην Βηρυτό – Τουλάχιστον 18 νεκροί και 92 τραυματίες

20:31

UNICEF: Νέες παύσεις εχθροπραξιών για 2ο γύρο εμβολιασμού κατά της πολιομυελίτιδας στη Γάζα

20:29

Λέιν: Η ΕΚΤ πρέπει να εντείνει τις μειώσεις εάν επιδεινωθούν οι προοπτικές

20:18

Δημοσκόπηση: Πώς βλέπουν τον πόλεμο στην Ουκρανία οι Ρώσοι πολίτες

20:08

Ρωσικά ΜΜΕ: «5 πυρηνικές δυνάμεις θα συναντηθούν σύντομα στη Νέα Υόρκη»

19:58

ΕΕ: Στον «πάγο» για ένα χρόνο – Οι φόβοι για απραξία και οι παρενέργειες στην οικονομία

19:46

Με δώρο καμικάζι drones στα Τίρανα ο Ερντογάν – Εγκαινίασε το μεγαλύτερο τζαμί των Βαλκανίων

19:33

United Airlines: Επέκταση των εποχικών υπηρεσιών από Αθήνα προς ΗΠΑ για το 2025

19:25

«Κοκκίνισαν» οι ευρωαγορές - Άνοδος 3% για την GSK

19:18

Tυφώνας Μίλτον: 10 οι νεκροί - Ζημιές δεκάδων δισ. δολαρίων στην οικονομία των ΗΠΑ

19:10

Πέθανε η Έθελ Κένεντι σε ηλικία 96 ετών

19:00

Έρευνα ΟΗΕ για Γάζα: «Εγκλήματα πολέμου και εξόντωσης κατά της ανθρωπότητας» από το Ισραήλ

18:58

Δούκας: Ο Δήμος Αθηναίων υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας

18:48

Κλουκίνας - Λάππας: Εξαγοράζει την «Ευρώπη Ασφαλιστική» για 46,55 εκατ. ευρώ

18:38

Yalco: «Ναι» από ΔΣ στην απόσχιση του κλάδου εμπορίας υαλικών

18:30

ΕΟΔΥ: Εβδομάδα με 17 νεκρούς από κορονοϊό – Σε ΜΕΘ ασθενής με γρίπη

18:28

Γκούλσμπι (Fed): Για τους επόμενους 12 - 18 μήνες θα κινηθούμε σταδιακά

gazzetta
gazzetta reader insider insider