Κ. Ουζούνης: Οι προοπτικές και τα αγκάθια του επιχειρείν

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Κ. Ουζούνης: Οι προοπτικές και τα αγκάθια του επιχειρείν

Ο κ. Κωνσταντίνος Ουζούνης, Διευθύνων Σύμβουλος της ETHOS MEDIA και διοργανωτής των βραβείων «ΧΡΗΜΑ- Γεώργιος Ουζούνης 2015» και άλλων επιχειρηματικών βραβείων και φόρουμ για νευραλγικούς τομείς της οικονομίας, μιλάει στο insider.gr για τις προοπτικές της ελληνικής επιχειρηματικότητας, την εταιρική κοινωνική ευθύνη, τις εξαγωγές και τα βραβεία, τα οποία αποτελούν θεσμό για τον κόσμο τον επιχειρηματικό κόσμο και τον χρηματοοικονομικό κλάδο.

1) Για έναν νέο επιχειρηματία, ποιοι κλάδοι θεωρείτε ότι έχουν προοπτική λαμβάνοντας υπ’ όψιν και την ύφεση που διέρχεται η ελληνική οικονομία;

Δυστυχώς, οι νέοι επιχειρηματίες στην Ελλάδα δεν έχουν πάρα πολλές ευκαιρίες μπροστά τους. Πολλοί κλάδοι είναι κλειστοί, με δυσκολίες, με ισχυρές επιχειρήσεις οι οποίες κερδίζουν μερίδια αγοράς. Οι νέοι επιχειρηματίες στην Ελλάδα σήμερα μπορούν να ασχοληθούν κυρίως με τον τουριστικό κλάδο, ο οποίος παρουσιάζει ανάπτυξη και έχει ιδιαιτερότητες. Θα μπορούσαν, επίσης, να ασχοληθούν με τη μεταποίηση αλλά και με την πρωτογενή παραγωγή καθώς αυτός ο κλάδος στην Ελλάδα είναι «πίσω» από πλευράς οργάνωσης, επαγγελματικής δραστηριοποίησης και νέων ιδεών. Ένας ακόμη κλάδος με προοπτικές είναι οι νέες τεχνολογίες (information technology, disruptive technology). Στον τελευταίο αυτό κλάδο, απουσιάζουν από την αγορά υφιστάμενες ελληνικές επιχειρήσεις, οι οποίες να μαζεύουν τον τζίρο της αγοράς και επομένως υπάρχουν τα περιθώρια ώστε ένας νέος επιχειρηματίας να καταφέρει να διακριθεί.

2)Αναφερθήκατε στις ευκαιρίες που υπάρχουν στον κλάδο του τουρισμού. Αυτή τη στιγμή όλοι μιλούν για εξωστρέφεια. Η εξωστρέφεια όμως δεν επικεντρώνεται μόνο στις τουριστικές επιχειρήσεις. Βλέπουμε πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και από άλλους κλάδους όπως είναι εκείνος των τροφίμων να δραστηριοποιούνται σε ξένες αγορές. Υπάρχει ένας «έξυπνος» τρόπος για να αναπτυχθεί μια μεσαία ελληνικής επιχείρηση στο εξωτερικό;

Καλώς ή κακώς τα πράγματα είναι πιο δύσκολα από ό,τι πιστεύει κανείς για τις εξαγωγές. Μια μεσαία ελληνική επιχείρηση έχει πολύ λίγες δυνατότητες να εξάγει καθότι δεν έχει την υποστήριξη του τραπεζικού τομέα. Οι εξαγωγές δεν είναι εύκολη υπόθεση, είναι κοστοβόρα υπόθεση. Αν κάποιος δεν έχει ένα πολύ ιδιαίτερο προϊόν, αν δεν βρίσκεται σε ένα κομμάτι της αγοράς στο οποίο να υπάρχουν πολύ συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μάλιστα εύκολα εξηγήσιμα σε ξένους αγοραστές, είναι πολύ δύσκολο να εξάγει. Από την άλλη μεριά, επειδή αυτό καθίσταται αδήριτη ανάγκη, θα μπορούσε ο ενδιαφερόμενος να απευθυνθεί σε κάποιους συμβούλους επενδύσεων, συμβούλους εξωστρέφειας. Αυτοί οι εξειδικευμένοι επαγγελματίες (οι οποίοι είναι λίγοι στην Ελλάδα) μπορούν να βοηθήσουν έναν επίδοξο επιχειρηματία να βρει κάποιες ιδέες ώστε να φτιάξει ένα επιχειρηματικό πλάνο για να εξάγει. Όμως, γενικά, για τις μεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, οι εξαγωγές αποτελούν ένα αρκετά δύσκολο κομμάτι.

3)Γίνεται αρκετός λόγος τελευταία και για τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα. Ένα από τα βραβεία που απονέμετε και στην ετήσια εκδήλωσή σας αφορά αυτόν τον τομέα. Κατά πόσο θεωρείτε ότι είναι εφικτή μια πραγματική σύμπραξη ιδιωτικού και δημοσίου τομέα στην Ελλάδα, η οποία να μπορεί να φέρει θετικά αποτελέσματα;

Σαφώς και είναι εφικτή, είναι κάτι το οποίο συμβαίνει στο εξωτερικό πάρα πολύ τακτικά με ιδιαίτερα καλά αποτελέσματα. Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι ο δημόσιος τομέας δεν έχει τη διάθεση να συνεργαστεί με τον ιδιωτικό και οποτεδήποτε συνεργάζεται παίζει το ρόλο του πιο προνομιακού εταίρου σε αυτή τη σχέση. Αν μπορέσει να συνεργαστεί με ειλικρίνεια με τον ιδιωτικό τομέα θα μπορούσαμε να έχουμε πολλές συμπράξεις προς όφελος της οικονομίας καθώς αυτοί οι δύο τομείς είναι συμπληρωματικοί σε πολλά σημεία.

4) Φέτος, διοργανώνετε για άλλη μια φορά τα επιχειρηματικά βραβεία «ΧΡΗΜΑ – Γεώργιος Ουζούνης 2015». Πείτε μας λίγα λόγια για το συγκεκριμένο θεσμό.

Τα επιχειρηματικά βραβεία «Χρήμα» διοργανώνονται συστηματικά εδώ και πάνω από μια δεκαετία από το περιοδικό ΧΡΗΜΑ. Σκοπός είναι να επιβραβευτούν οι καλύτερες εισηγμένες εταιρείες αλλά και οι καλύτερες εταιρείες παροχής επενδυτικών υπηρεσιών , αμοιβαίων κεφαλαίων κλπ, οι οποίες εξυπηρετούν την Κεφαλαιαγορά. Η διαδικασία γίνεται ως εξής: οι δημοσιογράφοι του περιοδικού ΧΡΗΜΑ φτιάχνουν τον κατάλογο των προτεινόμενων εταιρειών και γίνεται αποστολή ενός e-mail με συγκεκριμένες εταιρείες που προτείνονται για τη βράβευση σε 50.000 περίπου επιχειρηματίες που έχουμε στη βάση δεδομένων της Ethos Media. Aυτοί οι επιχειρηματίες ψηφίζουν και με τον τρόπο αυτό προκύπτουν οι τρεις νικητές. Συνήθως έχουμε μέχρι 2.000 ψήφους στα βραβεία, κάτι το οποίο είναι αρκετά αντιπροσωπευτικό και με βάση αυτή την ψηφοφορία και την ανακήρυξη των νικητών γίνεται η παρουσίαση των βραβείων σε μια ειδική εκδήλωση απονομής. Στη φετινή εκδήλωση θα μας κάνει την τιμή να είναι κύριος ομιλητής ο Γιάννης Μουρμούρας, υποδιοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, ο οποίος είναι πολύ σημαντικός άνθρωπος. Είναι ο άνθρωπος, ο οποίος έβγαλε την Ελλάδα στις αγορές μέσα στην κρίση με το τριακονταετές ομόλογο το οποίο έγινε πριν ξανακλείσουν οι αγορές. Η απονομή θα γίνει από τον κ. Μουρμούρα αλλά και από άλλους προέδρους διαφόρων θεσμικών φορέων της Κεφαλαιαγοράς όπως είναι ο Πρόεδρος του Χρηματιστηρίου, κ. Λαζαρίδης κ.α.

5)Σχεδιάζετε μέσα στη χρονιά και μια σειρά από ενέργειες με στόχο την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας. Θα μας πείτε δυο λόγια για αυτό;

Γενικά η Ethos Media εξειδικεύεται στις εκδόσεις, τα συνέδρια και τις εκδηλώσεις για πέντε βασικούς τομείς της οικονομίας: της κεφαλαιαγοράς, των ασφαλειών, της υγείας, του τουρισμού και των εξαγωγών. Σε όλους αυτούς τους τομείς, κάθε χρόνο διοργανώνουμε βραβεία όπως είναι τα επιχειρηματικά βραβεία «Χρήμα», έχουμε επίσης τα «Apps Awards» που είναι για applications, έχουμε τα «Sustainability Awards», τα οποία είναι για εταιρείες οι οποίες σημειώνουν υψηλές επιδόσεις στην εταιρική διακυβέρνηση και τη βιώσιμη ανάπτυξη γενικότερα (πράσινη επιχειρηματικότητα, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κλπ). Τα άλλα μας βραβεία είναι τα «Greek Export Awards» τα οποία αφορούν στις εταιρείες που κάνουν εξαγωγές και τα «Greek Hospitality Awards» που αφορούν στα ξενοδοχεία. Όλα αυτά γίνονται κατά τη διάρκεια της χρονιάς και επίσης διοργανώνουμε και forums σε αυτούς τους κλάδους. Ένας άλλος χώρος στον οποίο ασχολούμαστε είναι το digital και θα κάνουμε το «Digital Finance Forum», το οποίο θα είναι ένα συνέδριο αφιερωμένο στο disruption, στις νέες ανατρεπτικές τεχνολογίες, στην ασφαλιστική αγορά , την τραπεζική αγορά και την κεφαλαιαγορά.

6)Στις δραστηριότητές σας δίνετε έμφαση και στην εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ) και παρακολουθείτε τις εταιρικές πρακτικές στον τομέα αυτό. Σε πόσο εξελιγμένο στάδιο θεωρείτε ότι βρίσκεται η ΕΚΕ στις επιχειρήσεις στην Ελλάδα;

Καλώς ή κακώς η ΕΚΕ δεν είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένη στην Ελλάδα, γίνονται πολύ λιγότερα από όσα θα έπρεπε και γενικά οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν αυτόν τον τομέα σαν ένα έξοδο marketing θα έλεγα, το οποίο κόβεται όταν υπάρχει κρίση και μείωση εσόδων για τις εταιρείες.

Θεωρούμε ότι δεν γίνονται όσα πρέπει και είναι ένας τομέας ο οποίος πρέπει να ανεξαρτητοποιηθεί από το marketing και να γίνονται πιο πολλά και πιο ενδιαφέροντα πράγματα. Από την πλευρά μας, προσπαθούμε να αναδείξουμε τις καλές πρακτικές όσων επιχειρήσεων χειρίζονται με το σωστό τρόπο αυτού του είδους τη δραστηριότητα. Βραβεύουμε αυτές τις εταιρείες και μέσω αυτής της διάκρισης θέλουμε να ωθήσουμε τις άλλες επιχειρήσεις να κινητοποιηθούν και αυτές στις καλές ιδέες για να προωθήσουμε τον τομέα συνολικά.

Λίγα λόγια για τον Κωνσταντίνο Ουζούνη

Ο Κωνσταντίνος Ουζούνης είναι CEO της Ethos Media S.A., η οποία εκδιδει το περιοδικό ΧΡΗΜΑ, την ηλεκτρονική εφημερίδα ΧΡΗΜΑ Week, το περιοδικό InsuranceWorld, το ασφαλιστικό portalinsuranceworld.gr, την εφημερίδα ασφαλίζομαι, το περιοδικόPharma & HealthBusiness (Ph.B), το portalvirus.com.gr, την εφημερίδα aλive, το περιοδικό bIT, το portalbitdaily.gr, και διοργανώνει τα EthosEvents.

Έχει υπάρξει μέλος Δ.Σ. πολλών εταιρειών mediaκαι νέων τεχνολογιών, της Ένωσης Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου, καθώς και του Συλλόγου Αποφοίτων Βαρβακείου Προτύπου Σχολής. Σπούδασε στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών στο τμήμα Φυσικής και στο LeicesterUniversity (MBA). Έχει συγγράψει άρθρα σε πολλά οικονομικά περιοδικά και εφημερίδες.

Είναι αντιπρόσωπος διεθνούς φήμης εταιρειών όπως των EuromoneyMagazine, EuromoneyConferencesκαιGeorgesonProxySolicitation.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider