Τζώρτζης : Έτος ορόσημο το 2018 για τη ΔΕΠΑ

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τζώρτζης : Έτος ορόσημο το 2018 για τη ΔΕΠΑ

Έτος «ορόσημο» χαρακτήρισε το 2018 ο κ. Δημήτρης Τζώρτζης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ μιλώντας για την πορεία της επιχείρησης στο Athens Energy Forum την Πέμπτη.

Ο κ. Τζώρτζης ανέφερε ότι η χρονιά σηματοδοτείται από κάποια σημεία καμπής όπως είναι η είσοδος στην αγορά της λιανικής και η ιδιωτικοποίηση.

«Επιθυμούμε να διατηρήσουμε την πρωταγωνιστική μας θέση κλείνοντας νέες συμφωνίες και διαπραγματευόμενοι τις παλιές» , σημείωσε ο κ. Τζώρτζης ενώ τόνισε ότι στόχος είναι η αύξηση της διείσδυσης του φυσικού αερίου και η επέκταση του δικτύου.

Στόχος είναι «να παγιώσουμε το ρόλο μας ως θεματοφύλακα ασφάλειας εφοδιασμού, να έχουμε πιο ανταγωνιστικές τιμές και ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο», σημείωσε.

Σημειώνεται ότι σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη της εταιρείας αναμένεται να διαδραματίσουν και οι εν εξελίξεις διαπραγματεύσεις για την εξαγορά του μεριδίου της Shell στην ΕΠΑ Αττικής. Σύμφωνα με πηγές της ΔΕΠΑ, οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε καλό στάδιο αλλά όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, αγκάθι για την τελική έκβαση και τη συμμετοχή της ΔΕΠΑ σε ΕΠΑ και ΕΔΑ παραμένει η απαίτηση των δανειστών για αποχώρηση της ΔΕΠΑ.

Ακόμη, παρουσίασε τις εξελίξεις σε σχέση με τον υποθαλάσσιο αγωγό φυσικού αερίου East Med που σχεδιάζεται να μεταφέρει φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα της Ανατολικής Μεσογείου προς την Ευρώπη μέσω Ελλάδας και το διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας, IGB.

Ως προς τον IGB ανέφερε ότι θα αρχίσει να κατασκευάζεται γ’ τρίμηνο του 2018 και η λειτουργία του αναμένεται ότι θα ξεκινήσει το β’ εξάμηνο του 2020. «Έχουμε συνάψει συμβόλαια σύμβασης με TAP και ΔΕΣΦΑ και έχουμε πρόσβαση στο φυσικό αέριο της Κασπίας και στο φυσικό αέριο στους τερματικούς της Ελλάδας, κάτι που σημαίνει διαφοροποίηση πηγών», ανέφερε. Η IGB έχει οριστικοποιήσει το χρηαματοοικονομικό πρότυπο ενώ αναμένεται γνωμοδότηση από τη ΡΑΕ τον Απρίλιο, όπως πρόσθεσε.

Αναφερόμενος στον East Med, σημείωσε ότι «είμαστε στην εναρκτήρια φάση. Απαιτείται να έχουμε οδεύσεις προς τη Δύση» και πρόσθεσε ότι η ΕΕ έχει γεκρίνει χρηματοδότηση 35 εκατ. ευρώ, η οποία αντιστοιχεί στο 50% των απαιτούμενων κεφαλαίων για το έργο. Παράλληλα, τον Ιανουάριο του 2018 ολοκληρώθηκε η Αναγνωριστική Υποθαλάσσια Έρευνα (RMS - Reconnaissance Marine Survey) τα ευρήματα της οποίας επιβεβαίωσαν την υποθαλάσσια όδευση του αγωγού. Ο κ. Τζώρτζης σημείωσε ότι συνεχίζεται η αξιολόγηση των δεδομένων που συλλέχθηκαν, και παράλληλα επικαιροποιούνται οι οικονομικές μελέτες.

Σχετικά με τις διακρατικές συνεργασίες, επεσήμανε ότι τον Δεκέμβριο του 2017 υπεγράφη Μνημόνιο Συναντίληψης μεταξύ της Κύπρου, της Ελλάδας, του Ισραήλ και της Ιταλίας, επιβεβαιώνοντας την υποστήριξη και τη δέσμευση για την υπογραφή Διακυβερνητικής Συμφωνίας εντός του 2018.

Στο άμεσο μέλλον αναμένεται η υπογραφή της χρηματοδοτικής συμφωνίας του προγράμματος CEF (Connecting Europe Facility) εντός του μηνός Μαρτίου και η περαιτέρω προώθηση και εξειδίκευση των συνεργασιών με τους εμπλεκόμενους φορείς της αγοράς (παραγωγούς - αγοραστές), ανέφερε ο ίδιος.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider