Κάμψη αναμένεται να παρουσιάσουν οι πωλήσεις προϊόντων στις ΗΠΑ για την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, σύμφωνα με έρευνα της εθνικής ένωσης λιανεμπόρων (NRF), καθώς ο υψηλός πληθωρισμός στην αμερικανική οικονομία πιέζει την καταναλωτική δύναμη των πολιτών.
Σύμφωνα με την NRF, οι εορταστικές πωλήσεις, μαζί με τις ηλεκτρονικές αγορές για την περίοδο Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου, αναμένεται να αυξηθούν σε ετήσιο επίπεδο κατά 6% με 8%, μεταξύ των 942,6 δισ. και 960,4 δισ. δολαρίων. Οι αριθμοί αυτοί δείχνουν κάμψη σε σχέση με την αύξηση 13,5% των πωλήσεων την αντίστοιχη χρονική περίοδο του 2021 και την αύξηση 9,3% το 2020.
Ένας από τους λόγους της κάμψης είναι το ότι αρκετοί καταναλωτές δεν επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους στο τελευταίο δίμηνο του έτους, αλλά διαλέγουν τον Οκτώβριο, εκμεταλλευόμενοι τις προσφορές από αλυσίδες λιανεμπορίου για να «καθαρίσουν» τα αποθέματα προϊόντων τους.
Στην ανακοίνωση της NRF σημειώνεται πως τις εξασθενημένες προοπτικές οι καταναλωτές επιδεικνύουν ανθεκτικότητα και προστίθεται πως πολλά νοικοκυριά θα καταφύγουν στις καταθέσεις τους και σε πιστώσεις για την εορταστική περίοδο.