Θ. Βασιλειάδης (Kariera.gr): Στο στόχαστρο νέες εξαγορές και επέκταση στην αγορά της Αμερικής

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Θ. Βασιλειάδης (Kariera.gr): Στο στόχαστρο νέες εξαγορές και επέκταση στην αγορά της Αμερικής
vasileiadis
Ο Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας μιλά στο insider.gr για τα νέα εργαλεία που κάνει διαθέσιμα το kariera.gr σε εργοδότες και εργαζόμενους, για την νέα πλατφόρμα που θα κυκλοφορήσει προσεχώς αλλά και για τα σχέδια επέκτασης στο εξωτερικό.

Με νέα εμπλουτισμένη ταυτότητα και ένα μπουκέτο υπηρεσιών που καλύπτει ολιστικά την αγορά εργασίας, προχωρά στην επόμενη ημέρα το Kariera.gr, όπως ανέφερε σε συνέντευξή του στο insider.gr ο CEO & Founder της επιχείρησης, Θεόφιλος Βασιλειάδης. Μετά το σημερινό λανσάρισμα του νέου website, που προσομοιάζει στο LinkedIn, αλλά και της νέας πλατφόρμας software HRMS (human resources management system), η οποία θα κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα, το βλέμμα του Kariera.gr στρέφεται στο εξωτερικό, είτε για εξαγορές είτε για την εμπορική διάθεση των προσφερόμενων υπηρεσιών.

Πώς θα είναι το νέο kariera.gr

Δύο χρόνια περίπου μετά την επαναγορά της εταιρείας απ’ τον ιδρυτή κ. Θεόφιλο Βασιλειάδη με τη σύμπραξη των αδερφών Αριστοτέλη και Στέφανου Παντελιάδη (ΜΕΤΡΟ ΑΒΕΕ, Optima), το kariera.gr γυρίζει κι επισήμως σελίδα, μέσω του νέου website που κάνει πρεμιέρα σήμερα και θυμίζει αρκετά κοινωνικό δίκτυο, στοχευμένο βέβαια στην αγορά εργασίας. «Στόχος της νέας πλατφόρμας είναι να αυξήσει το engagement με τον χρήση, μέσα από τα πολλαπλά “εργαλεία“ που θα του προσφέρει. Δεδομένου ότι ο κόσμος δεν ψάχνει ενεργά πλέον για δουλειά, επιδίωξή μας είναι να βρούμε τρόπους οι χρήστες να είναι συνδεδεμένοι με το site, να βρίσκουν ενδιαφέρον περιεχόμενο να καταναλώσουν καθημερινά και να λαμβάνουν διάφορες πληροφορίες σχετικά με την εργασία, όχι μόνο αγγελίες εργασίας. Μέσα στο site θα υπαρχουν άρθρα που θα ενημερώνουν για τους μισθούς που προσφέρει ένας συγκεκριμένος κλάδος, για το ποιες είναι οι μελλοντικές τάσεις στην αγορά εργασίας, για το ποιες δεξιότητες είναι απαραίτητες για να ακολουθήσει κανείς ένα συγκεκριμένο εργασιακό μονοπάτι και πολλά άλλα. Το περιεχόμενο αυτό θα είναι διαθέσιμο με την μορφή αρθρογραφίας και θα προκύπτει είτε από δικές μας έρευνες είτε από αναδημοσιεύσεις άρθρων μέσων ενημέρωσης, με τα οποία θα συνεργαζόμαστε. Με βάση το προφίλ που θα έχει δημιουργήσει ο κάθε χρήστης αλλά και με βάση το περιεχόμενο που θα καταναλώνει, θα του εμφανίζονται και στοχευμένες θέσεις εργασίας, ακόμα κι αν δεν ψάχνει ενεργά αυτή την περίοδο για δουλειά» αναφέρει ο κ. Βασιλειάδης για το νέο kariera.gr. «Η δημιουργία μιας πλατφόρμας, που μοιάζει με κοινωνικό δίκτυο για την προσέλκυση εργαζομένων είναι πλέον απαραίτητη αν σκεφτεί κανείς ότι η δεξαμενή ανέργων έχει συρρικνωθεί» όπως εξηγεί ο κ. Βασιλειάδης.

Ολιστικό πακέτο υπηρεσιών για επιχειρήσεις

Το νέο website, θα είναι βέβαια, μόνο το ένας σκέλος ανάπτυξης του kariera.gr. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό της εταιρείας, το αμέσως επόμενο στοίχημα είναι η νέα πλατφόρμα SaaS (software as a Servise) η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα. «Πρόκειται, για ένα Human Resources Management System, το οποίο απευθύνεται σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και έχει ως στόχο να ψηφιοποιήσει και να απλοποιήσει όλα τα βασικά κομμάτια του τμήματος διαχείρισης προσωπικού. Μέσω της πλατφόρμας μας δηλαδή, θα μπορεί να σχεδιάσει κανείς το οργανόγραμμα της εταιρείας, να διαχειρίζεται τις άδειες των εργαζομένων, να έχει διαθέσιμα εργαλεία βασικής αξιολόγησης προσωπικού, εργαλεία για onboarding ή και για την διαχείριση εξόδων. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα, οι χρήστες - εργαζόμενοι κάθε επιχείρησης θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να μπουν να δουν την άδειά τους, να δηλώσουν πότε θέλουν άδεια, να την αποδεχτεί, ή όχι, ο εργαδότης-προϊστάμενός τους και να ενημερωθεί εντέλει σχετικά και το λογιστήριο. Με τον τρόπο αυτό θα αποφεύγεται η γραφειοκρατική διαδικασία που ίσχυε μέχρι σήμερα για τους εργαζόμενους μιας μικρομεσαίας επιχείρησης που ήθελαν να πάρουν άδεια. Δηλαδή το εν λόγω προϊόν έχει δημιουργηθεί για να συναγωνιστεί τα χαρτάκια και τα excel που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για τις προαναφερθείσες εργασίες και δεν υπάρχει αντίστοιχο στην αγορά, τα περισσότερα εργαλεία που είναι σήμερα διαθέσιμα εστιάζουν στην διαχείριση μισθοδοσίας» όπως επισημαίνει ο κ. Βασιλειάδης. Αυτός είναι και ο λόγος που, όπως εξηγεί, θα διατεθεί άμεσα, πέρα από την ελληνική αγορά και στο εξωτερικό. «Η διάθεσή της θα γίνει μέσα από πολλαπλά κανάλια προώθησης, χωρίς να περιλαμβάνει το άνοιγμα κάποιου γραφείου στο εξωτερικό και η πρώτη αγορά στόχος θα είναι αυτή της Αμερικής» συμπληρώνει.

Αφουγκραζόμενη την δυσκολία όλο και περισσότερων επιχειρήσεων να βρουν εργαζόμενους, η Κariera.gr στρέφεται και στο employer branding, μια υπηρεσία που είναι ήδη διαθέσιμη και πάει πολύ καλά, σύμφωνα με τον κ. Βασιλειάδη. «Μέσα από τα employer branding audit που κάνουμε εντοπίζουμε τα σημεία στα οποία θα πρέπει να εστιάσει μια επιχείρηση, ώστε να γίνει ανταγωνιστική στα μάτια των εργαζόμενων και να την επιλέξουν. Αυτό είναι άκρως απαραίτητο αν σκεφτεί κανείς το πόσο έχει αλλάξει η αγορά εργασίας τα τελευταία χρόνια. Για παράδειγμα πριν από μερικά χρόνια, θα θεωρείτο πλεονέκτημα το να βάλει ένας εργοδότης ένα μπιλιάρδο στο γραφείο ή να έχει ένα Graduate Trainee πρόγραμμα. Σήμερα το μεγαλύτερο μέρος των εργοδοτών προσφέρουν αντίστοιχα προγράμματα και συνθήκες, οπότε μέσα από αυτά είναι αδύνατο να ξεχωρήσουν. Σήμερα για να βρει εργαζόμενους μια εταιρεία τεχνολογίας για παράδειγμα, θα πρέπει να έχει καλές παροχές, προγράμματα επανακατάρτισης κι εκπαίδευσης, αλλά και να απαντά “γρήγορα‘ σε όσους εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Πόσο σχετικό είναι όμως αυτό το “γρήγορα“. Αν χρειάζεται 6 ημέρες συνολικά για να απαντήσει στους ενδιαφερόμενους, να προχωρήσει στην διαδικασία της συνέντευξης και να στείλει την προσφορά εργασίας, είναι γρήγορα. Αν όμως οι ανταγωνιστές της ολοκληρώνουν την όλη διαδικασία σε 4 ημέρες το γρήγορα γίνεται “αργά“ με αποτέλεσμα οι δυνητικοί εργαζόμενοι να έχουν ήδη βρει τον επόμενο εργοδότη» όπως εξηγεί ο κ. Βασιλειάδης.

Το μπουκέτο των υπηρεσιών ωστόσο δεν σταματά εκεί. Το Kariera.gr προσφέρει και σεμινάρια αναβάθμισης δεξιοτήτων ενώ αξιοποιεί και τα δεδομένα που έχει στη διάθεσή του για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις αλλά και την κυβέρνηση να αξιοποιήσει σωστά τα κονδύλια που υπάρχουν διαθέσιμα για την επανεκπαίδευση των ελλήνων εργαζομένων. «Χάρη στα δεδομένα που έχουμε στη διάθεσή μας, ενημερώνουμε για παράδειγμα το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για το ποιες δεξιότητες θα είναι απαραίτητες την επόμενη ημέρα, ώστε να στοχεύσουν σωστά τα προγράμματα επανεκπαίδευσης που θα κυκλοφορήσουν το επόμενο διάστημα. Για να δώσω ένα παράδειγμα, παρατηρούμε ότι όλο και περισσότερες αγγελίες για θέσεις χειριστών μηχανημάτων ζητούν γνώσεις χρήσης υπολογιστών, κάτι που δεν ίσχυε στο παρελθόν αλλά θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για το μέλλον».

Οι ολιστικές αυτές υπηρεσίες γύρω από την εργασία, στις οποίες στρέφεται η επιχείρηση θα αποτυπωθούν και στις «Ημέρες Καριέρας» που θα διοργανωθούν φέτος, οι οποίες φιλοδοξούν να αποτελέσουν «μια μεγάλη γιορτή της εργασίας» σύμφωνα με τον κ. Βασιλειάδη. «H εκδήλωση θα γίνει φέτος στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηνών και θα υπάρχουν παράλληλα stages με εκδηλώσεις, workshops, σεμινάρια και πολλά άλλα από πλευράς των επιχειρήσεων», όπως εξηγεί.

Μεγάλες οι αλλαγές στο εργασιακό τοπίο

Η νέα ταυτότητα του kariera.gr φιλοδοξεί να συμβαδίσει με τις μεγάλες αλλαγές που παρατηρούνται στην αγορά εργασίας, οι οποίες ξεκίνησαν προ πανδημίας και εντάθηκαν μετά από αυτή. «Οι συνθήκες έχουν αλλάξει αισθητά σε σχέση με την περίοδο της κρίσης. Πλέον στην χώρα μας δεν υπάρχει κάποιος που θέλει να βρει μια οποιαδήποτε δουλειά για να συντηρήσει την οικογένειά του και δεν βρίσκει. Η αναζήτηση εργασίας δηλαδή στρέφεται πλέον στο να βρει κανείς την σωστή δουλειά, στο αντικείμενο που θέλει, με τον μισθό και τις συνθήκες που θέλει. Την ίδια στιγμή έχουν έρθει στο προσκήνιο νέα εργασιακά πρότυπα, όπως η απομακρυσμένη εργασία, η οποία δυσχαιρένει την συνθήκη για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Χάρη στο remote working, στο οποίο στρέφονται όλο και περισσότερες επιχειρήσεις από διάφορους κλάδους, πολλοί εργαζόμενοι αποφασίζουν να εργαστούν για κάποια εταιρεία του εξωτερικού από την Ελλάδα, συρρικνώνοντας εντέλει και το διαθέσιμο εργατικό δυναμικό για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Αυτό με την σειρά του αναμένεται να οδηγήσει σε υψηλότερες αποδοχές, και σε καλύτερες παροχές και συνθήκες εργασίας και στην Ελλάδα, κάτι που ήδη παρατηρούμε. Ενδεικτικά να αναφέρω ότι σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύσαμε τον Σεπτέμβρη του 2021, οι μισθοί στον κλάδο της Πληροφορικής, για εργαζόμενους με δύο χρόνια προϋπηρεσία, αυξήθηκαν περίπου 30% μέσα σε έναν χρόνο».

«Η έλλειψη των εργαζομένων» σύμφωνα με τον κ. Βασιλειάδη, «εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί, παρότι η “μεγάλη φυγή των εργαζομένων“ για την οποία γίνεται πολύ λόγος το τελευταίο διάστημα, είναι μια τάση που δεν αποδεικνύεται από τα στατιστικά». Όπως εξηγεί, σήμερα παρατηρείται μεγάλη έλλειψη εργαζομένων, σε τέσσερις κλάδους στην Ελλάδα, στον κλάδο της πληροφορικής, στον κλάδο HO.RE.CA., στον κλάδο της Παραγωγής και των Κατασκευών και στον κλάδο των Logistics, συμπεριλαμβανομένων και των courier. «To πρόβλημα είναι ήδη έντονο και η λύση του δεν είναι απλή. Για να επιλυθεί, αφενός θα πρέπει να αυξηθούν οι μισθοί, ώστε να προσεγγίσουν αυτούς του εξωτερικού, συνθήκη που δείχνει να αλλάζει το τελευταίο διάστημα, αφετέρου θα πρέπει να μειωθούν οι υψηλές εργοδοτικές εισφορές, ώστε να επιβαρύνουν λιγότερο τις επιχειρήσεις και να μπορούν να προσφέρουν τους ανταγωνιστικούς μισθούς που προαναφέραμε και τέλος η κατάρτιση/επανεκπαίδευση των εργαζομένων με σύγχρονες δεξιότητες, θα πρέπει να προχωρήσει, κάτι που εναπόκειται στους ίδιους τους εργαζόμενους. Άλλωστε οι τελευταίοι έχουν για πρώτη φορά διαθέσιμα τόσα σχετικά προγράμματα».

Επόμενος στόχος οι εξαγορές

Οι αλλαγές βέβαια δεν αφορούν μόνο το εργασιακό τοπίο αλλά και την ίδια την Kariera.gr, με τον επικεφαλής της να δηλώνει έτοιμος τόσο για την επέκταση των δραστηριοτήτων της στο εξωτερικό όσο και για περαιτέρω ανάπτυξη των προϊόντων της μέσα από εξαγορές. «Αν με ρωτάτε για τον στόχο της επόμενης τριετίας, είναι αφενός να επιτύχουν τα νέα εργαλεία που δημιουργήσαμε και κυκλοφορούμε αυτή την περίοδο και αφετέρου να μεγαλώσουμε μέσα από εξαγορές. Κατά κύριο λόγο κοιτάμε εταιρείες του εξωτερικού που θα έχουν κάποια συμπληρωματικά προς εμάς προϊόντα» καταλήγει ο κ Βασιλειάδης.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Kaspersky: Οι εργαζόμενοι δαπανούν περίπου 2 εργάσιμες ημέρες ετησίως τακτοποιώντας τα spam email τους

Σε αναζήτηση νέου εργοδότη 9 στις 10 γυναίκες, λόγω εξουθένωσης - Την παραίτηση προτιμούν οι νέοι

Κατώτατος μισθός: Αύξηση 4% και μείωση εισφορών ζητούν οι εργοδότες

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider