Άνοδο 2,4% σημείωσε το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις νέες πωλήσεις το Δεκέμβριο του 2023. Μπορεί να μοιάζει ένα μικρό ποσοστό ανόδου, όμως ώθησε το μερίδιό τους από το 12,7% στο 15,1% με απώτερο στόχο ένα στα τρία νέα οχήματα να είναι ηλεκτρικό ως το 2030, όπως ορίζει το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα.
Το παραπάνω ποσοστό μαρτυρά μια ουσιαστική πρόοδο τα τελευταία χρόνια στην ηλεκτροκίνηση, καθώς όλο και περισσότεροι οδηγοί εξοικειώνονται με τη συγκεκριμένη τεχνολογία και διαπιστώνουν τα οφέλη της. Παρ’ όλα αυτά, η υψηλή τιμή απόκτησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ακόμα αρκετά υψηλή. Το 2023 η μέση τιμή αγοράς πανευρωπαϊκά ήταν πάνω από τα 30.000 ευρώ, άρα ακόμα και με τη γενναιόδωρη επιδότηση χρειαζόταν κανείς να έχει ένα σημαντικό κεφάλαιο για να διαθέσει. Πόσο μάλλον από τη στιγμή που η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων καταναλωτών υπολείπεται σε σύγκριση με μεγάλες χώρες όπως η Γερμανία και η Βρετανία.
Παρακολουθήστε ΕΔΩ όλες τις εξελίξεις για το 7ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης της HAEE.
Τη λύση καλείται να δώσει από φέτος τόσο η βελτίωση της τεχνολογίας των μπαταριών, όσο και η επιλογή των κατασκευαστών να προσφέρουν φθηνότερα μοντέλα, τα οποία έχουν αρχίσει ήδη να αλλάζουν την αγορά από το β' εξάμηνο του 2023 και έπειτα. Ταυτόχρονα, η μαζική είσοδος που πραγματοποίησαν οι Κινέζοι κατασκευαστές στην Ευρώπη εντείνει τον ανταγωνισμό και αναγκάζει τους Ευρωπαίους να ακολουθήσουν στην κατεύθυνση των χαμηλότερων τιμών.
Τα παραπάνω είναι οι ευρύτερες τάσεις που επικρατούν πανευρωπαϊκά και ευνοούν και τη χώρα μας ώστε να αυξήσει τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης ακόμα περισσότερο στο εξής. Υπάρχουν, όμως, και προκλήσεις που αφορούν την ίδια την Ελλάδα και θα πρέπει να λυθούν. Κομβικό θέμα είναι αυτό της φόρτισης, ιδίως σε μια χώρα που οι περισσότεροι πολίτες κατοικούν σε πολυκατοικίες και δεν έχουν δική τους θέση στάθμευσης ώστε να φορτίζουν εύκολα.
Η ανάπτυξη των δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών είναι καθοριστικής σημασίας και ως εκ τούτου τα δημοτικά σχέδια (ΣΦΗΟ) πρέπει να υλοποιηθούν δίχως καθυστερήσεις τα επόμενα χρόνια. Καθώς περνούν πλέον από το στάδιο της προετοιμασίας σε αυτό της υλοποίησης, η συνεργασία μεταξύ κυβέρνησης και τοπικής αυτοδιοίκησης πρέπει να είναι συνεχής, γόνιμη και απροβλημάτιστη.
Θετικό βήμα ήταν πέρυσι η μείωση της φορολογίας για το ηλεκτρικό ρεύμα που πληρώνει κάποιος σε δημόσιο φορτιστή (από 24% σε 6%), όμως χρειάζονται και μέτρα που θα διευκολύνουν την εγκατάστασή τους σε περισσότερα σημεία. Τέλος, ένα ακόμη μεγάλο βήμα είναι ότι από τις αρχές του 2024 ξεκίνησε να ισχύει η υποχρέωση το ένα τέταρτο τουλάχιστον των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται ανά εταιρεία σωρευτικά να είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα ή plug-in υβριδικά ηλεκτρικά.
Όλα τα παραπάνω ζητήματα συνθέτουν έναν πολύπλοκο, αλλά και ενδιαφέροντα γρίφο που καλείται να λύσει η ελληνική Πολιτεία και ο κλάδος.
Προκειμένου να διεξαχθεί ένας ουσιαστικός διάλογος, η Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (HAEE) και το insider.gr, συνδιοργανώνουν για έβδομη συνεχή χρονιά το μεγαλύτερο Συνέδριο για την Ηλεκτροκίνηση, την Τετάρτη, 24 Ιανουαρίου 2024.
Σε συνέχεια της περσινής επιτυχημένης του έκβασης, το Συνέδριο επιστρέφει και πάλι στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, ένα μοναδικό χώρο που αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο την εξέλιξη της αυτοκίνησης από το χθες στο σήμερα. Λαμβάνοντας υπόψη όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά και αναδεικνύοντας το άμεσο και προσεχές μέλλον μιας νέας καθημερινότητας με πρωταγωνιστή την ηλεκτροκίνηση, το Συνέδριο θα εστιάσει σε τέσσερις θεματικούς άξονες: Infrastructure Talks, Transport Talks, Innovation Talks & Safety Talks.
Όπως κάθε χρονιά, το Συνέδριο θα τιμήσουν με την παρουσία τους εκπρόσωποι των φορέων της Κυβέρνησης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, της αυτοκινητοβιομηχανίας και των υποδομών φόρτισης, εταιρείες logistics, οργανισμοί δημοσίων συγκοινωνιών, πανεπιστημιακοί φορείς και ερευνητικά ιδρύματα.
Σας περιμένουμε όλες και όλους ώστε να ανταλλάξουμε απόψεις για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας!