Ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο ηλεκτρονικό της κανάλι αγορών αναμένεται να δώσει προσεχώς η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος, αντιλαμβανόμενη τις ανάγκες της εποχής και δη τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στην αγοραστική συμπεριφορά του σύγχρονου καταναλωτή, στη σκιά της πανδημίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ αναμένεται να ρίξει ακόμη μεγαλύτερο βάρος στο AB Eshop, προωθώντας πλάνο επέκτασής του τα επόμενα χρόνια σε δύο άξονες. Ο πρώτος άξονας αφορά στην ενίσχυση της προσφοράς των υπηρεσιών του eshop στις πόλεις που ήδη δραστηριοποιείται, ενώ ο δεύτερος άξονας αφορά στην επέκτασή του σε νέα σημεία της χώρας όπου καταγράφεται αυξημένη ζήτηση.
Το AB Eshop έχει συμπληρώσει έξι χρόνια ζωής. Η λειτουργία του ξεκίνησε το 2015, ως ΑΒ click2shop, από δύο αρχικά πόλεις. Καθοριστικά ωστόσο για την εξέλιξη και γιγάντωσή του αποδείχθηκαν τα χρόνια της πανδημίας. Μόλις την τελευταία διετία, το AB Eshop εξαπλώθηκε σε περισσότερες από 25 πόλεις της Ελλάδας, εξυπηρετώντας χιλιάδες πελάτες καθημερινά, με παραδόσεις ακόμη και εντός της ίδιας ημέρας, με βασική φιλοσοφία οι πελάτες «να βρίσκουν πάντα όλα όσα χρειάζονται εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια. Με ένα μόνο κλικ».
Στη σκιά της πανδημίας, όταν οι Έλληνες καταναλωτές βρέθηκαν για πρώτη φορά – και για μεγάλο χρονικό διάστημα – σε καθεστώς lockdown, στράφηκαν σχεδόν μαζικά στις online αγορές, αναγκάζοντας τις μεγάλες αλυσίδες της οργανωμένης λιανικής να επιταχύνουν τη μετάβασή τους στην ψηφιακή εποχή. Η δυναμική των online πωλήσεων συνεχίζεται με αμείωτη ένταση, γεγονός που επιβεβαιώνει πως το φαινόμενο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ… ήρθε για να μείνει.
Σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group, το 2020 οι online πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 260% (!) σε σχέση με το 2019, διαμορφώνοντας τζίρο ύψους 163,30 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2021, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για τζίρο της τάξης των 240-260 εκατ. ευρώ, σηματοδοτώντας μια επιπλέον αύξηση των online πωλήσεων κατά 55%.
Πώς η ΑΒ Βασιλόπουλος «θωρακίζεται» απέναντι στις ελλείψεις προϊόντων
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, Βασίλης Σταύρου, μιλώντας σε συνέδριο, η ανθρωπότητα καλείται εδώ και 24 μήνες – από το ξέσπασμα της πανδημίας – να αντιμετωπίζει μια συνεχή διαχείριση κρίσεων, ενώ η νέα κατάσταση που έχει διαμορφωθεί απαιτεί τη διαχείριση πολλών κρίσεων ταυτόχρονα. Παράλληλα, εξέφρασε τη βεβαιότητα πως θα ενταθούν στο προσεχές μέλλον οι ελλείψεις βασικών καταναλωτικών αγαθών - που έχουν προκύψει λόγω της πανδημικής κρίσης και των αναταράξεων στην εφοδιαστική αλυσίδα, σε συνδυασμό με την εκτόξευση του κόστους της ενέργειας και των πρώτων υλών.
«Υπάρχουν ελλείψεις βασικών αγαθών, αλλά ακόμη δεν είναι έντονες. Προσεχώς αναμένεται να ενταθούν», εκτίμησε ο κ. Σταύρου, αποκαλύπτοντας μάλιστα με ποιον τρόπο «απαντά» η ΑΒ Βασιλόπουλος στον κίνδυνο για ακόμη μεγαλύτερες ελλείψεις προϊόντων προσεχώς. Όπως εξήγησε, η στοχευμένη αξιοποίηση της τεχνολογίας, μέσω της τεχνητής νοημοσύνης και της χρήσης συγκεκριμένων αλγορίθμων, θωρακίζει την εταιρεία απέναντι στην κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Ειδικότερα, η ΑΒ Βασιλόπουλος ολοκληρώνει ένα πλήρες πρόγραμμα αυτοματοποιημένης παραγγελιοληψίας, το οποίο στοχεύει στην καλύτερη δυνατή διαχείριση των αποθεμάτων της αλυσίδας, ενώ προσφέρει αναλυτική καταγραφή των προϊόντων που υπάρχουν (ή δεν υπάρχουν) στο ράφι. «Βρισκόμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή υπάρχει υπέρ-απόθεμα ή έλλειψη σε ένα συγκεκριμένο προϊόν», σημείωσε ο κ. Σταύρου, εκφράζοντας την ανάγκη για ενίσχυση της συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων φορέων, με στόχο την αντιμετώπιση των πολλαπλών κρίσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος, με δίκτυο που ξεπερνάει τα 500 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, εξυπηρετεί σήμερα 2,2 εκατομμύρια πελάτες.