Στην τελική ευθεία για τη δημοπράτηση της επέκτασης του προαστιακού στη Δυτική Αττική φαίνεται ότι βρίσκονται υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ΟΣΕ. Όπως ανέφερε σε σχετικό συνέδριο για τις Υποδομές/Μεταφορές ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπ. Πατέρας, ο διαγωνισμός εκτιμάται ότι θα «βγει στον αέρα» τον προσεχή Ιούλιο. Σημειώνεται ότι και ο υφυπουργός Υποδομών, Γ. Καραγιάννης, έχει αναφέρει (και σε σχετική του συνέντευξη στο insider.gr) ότι επίκειται η σχετική δημοπράτηση που σχετίζεται με την ενίσχυση των μεταφορών εντός της Αττικής και ιδίως προς τα δυτικά της Περιφέρειας.
Σύμφωνα με παλιότερες εκτιμήσεις, πρόκειται για έργο ύψους 90-100 εκατ. ευρώ που αφορά στις πολυσυζητημένες επεκτάσεις του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αττικής προς τα Δυτικά, δηλαδή προς Ελευσίνα, Μέγαρα και Ασπρόπυργο. Σε σχέση με την αναβάθμιση του Προαστιακού σιδηρόδρομου στη Δυτική Αττική, η επένδυση συνεπάγεται την κατασκευή ενός νέου δικτύου 36 χιλιομέτρων στα δυτικά της Αθήνας, από Άνω Λιόσια έως Μέγαρα. Η επέκταση του σιδηροδρόμου συμβάλλει στο οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή, προωθώντας τη συνδεσιμότητα σε μια περιοχή όπου ο τομέας της εφοδιαστικής έχει σημαντικές δυνατότητες, βελτιώνοντας την ποιότητα των προαστιακών μετακινήσεων των κατοίκων και των εργαζομένων και δίνοντας πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής.
Οι επεκτάσεις θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις περιαστικές περιοχές μειώνοντας τους χρόνους μεταφοράς από και προς το κέντρο της Αθήνας. Στην ελληνική πρόταση για το Ταμείο Ανάκαμψης περιλαμβάνεται η επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, προϋπολογισμού περίπου 90 εκατ. ευρώ. Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή ενός νέου κλάδου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που θα ξεκινά από Άνω Λιόσια, θα περνά από την Ελευσίνα και θα καταλήγει στα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο.
Μέσω αυτής της επέκτασης το τρένο Θα εξυπηρετεί τις αστικές περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων, ενώ θα κάνει δυνατή και την κίνηση φορτηγών τρένων από τα ΕΛΠΕ του Ασπροπύργου και της Ελευσίνας.
Αποτελεί ένα από τα 3 έργα που προωθούνται από τη διοίκηση του ΟΣΕ, σε συνεργασία με το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το πρώτο σχετίζεται με το έργο της αναβάθμισης και συντήρησης του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, μέσω τριών ξεχωριστών συμβάσεων – εργολαβιών που σχεδιάζεται να δημοπρατηθούν ως ΣΔΙΤ, ύψους 1,3 δις ευρώ, για το οποίο ο κ. Πατέρας είχε αναφέρει στο insider ότι στόχος είναι να βγει προς δημοπράτηση εντός 2022 αν και παραμένει βασικό θέμα η χρηματοδότηση. Το έργο αυτό χρηματοδοτείται μερικώς από το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως και δύο ακόμα σημαντικά projects του ΟΣΕ, δηλαδή ο ψηφιακός εκσυγχρονισμός του Οργανισμού (wifi, τηλεματική, smart ticketing κ.α.) αλλά και η επέκταση του προαστιακού στη Δυτική Αττική, που ανεβάζουν τον συνολικό προϋπολογισμό των παρεμβάσεων σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ.