CruiseInn: Όταν το επιχειρείν ...σαλπάρει

Νίκη Παπάζογλου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
CruiseInn: Όταν το επιχειρείν ...σαλπάρει

«Φρεσκάδα, καινοτόμες ιδέες και όρεξη» είναι τα τρία συστατικά που κυριαρχούν στο διαγωνισμό Cruiseinn, ο οποίος σκοπεύει να βάλει την επιχειρηματικότητα onboard για να πλεύσει σε καινοτόμα επιχειρηματικά ύδατα.

Τι είναι όμως το CruiseInn; Είναι ένας διαγωνισμός δημιουργίας νέων επιχειρηματικών ιδεών που λαμβάνει χώρα σε ένα κρουαζιέροπλοιο. Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται σε συνδιοργάνωση του ThinkBiz, του πρώτου φοιτητικού οργανισμού επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, και της Celestyal Cruises, της μοναδικής εταιρείας κρουαζιέρας με αφετηρία τα ελληνικά λιμάνια.

Υιοθετώντας το πολύ δημοφιλές concept του startup hackathon το CruiseInn επαυξάνει την εμπειρία πραγματοποιώντας τον διαγωνισμό στη διάρκεια μιας κρουαζιέρας στο Αιγαίο Πέλαγος. Σε αυτή τη διοργάνωση οι συμμετέχοντες καλούνται να δημιουργήσουν νέα επιχειρηματικά μοντέλα σε δύο κλάδους-«ατμομηχανή» της ελληνικής οικονομίας, γαστρονομία και τρόφιμα.

Συγκεκριμένα οι συμμετέχοντες του τρίτου κατά σειρά διαγωνισμού θα δημιουργήσουν με τη βοήθεια των ειδικών νέες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες σε τομείς όπως:

  1. βελτίωση της εμπειρίας τωβ πελατών και των υποδομών των επιχειρήσεων εστίασης
  2. αξιοποίηση και προώθηση των παραδοσιακών προϊόντων και δημιουργία νέων προϊόντων με γαστρονομικά υλικά
  3. νέα επιχειρηματικά μοντέλα με τη χρήση τεχνολογίας
  4. γαστρονομικά μονοπάτια
  5. υπηρεσίες που θα βοηθούν το χρήστη να ακολουθεί έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Το κρουαζιερόπλοιο του CruiseInn θα ταξιδέψει συνολικά για 4 ημέρες, σε Μύκονο, Κουσάντασι, Πάτμο, Ρόδο, Ηράκλειο και Σαντορίνη. Κατά τη διάρκεια της κρουαζιέρας, οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν σεμινάρια από έμπειρους μέντορες και να αλληλεπιδράσουν με τοπικούς φορείς και ντόπιους κάθε σταθμού-νησιού, ώστε να λάβουν το απαραίτητο feedback για την ιδέα τους. Μία σειρά από απαιτητικά παραδοτέα σε καθημερινή βάση θα βοηθήσουν τις ομάδες να οδηγηθούν βήμα-βήμα στην υλοποίηση του πρωτοτύπου της επιχειρηματικής τους ιδέας. Στο τέλος θα παρουσιάσουν τις ιδέες τους στην κριτική επιτροπή, η οποία θα απαρτίζεται και αυτή τη φορά από σημαντικά πρόσωπα του χώρου του επιχειρείν, της τεχνολογίας, της ανάπτυξης προϊόντων και των επενδύσεων. Οι νικήτριες ομάδες θα βραβευθούν με έπαθλο 3.500 ευρώ από την Celestyal Cruises και άλλες υπηρεσίες από τους συνεργάτες του CruiseInn σε μία τελετή που θα λάβει χώρα στο παραδοσιακό οινοποιείο της SantoWines στην Σαντορίνη.

Η ιδέα ξεκίνησε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2015 ενώ το 2016 διοργανώθηκε δύο φορές προκειμένου να καλύψει τη ζήτηση συμμετοχής και τον ενθουσιασμό όλων των εμπλεκόμενων διοργανωτών και συνεργατών, στις 16 με 20 Μαίου με θεματική τον Τουρισμό & Πολιτισμό και στις 17-21 Οκτωβρίου με θεματική την Οινογαστρονομία. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2015 οι διοργανωτές έλαβαν συνολικά 161 αιτήσεις συμμετοχής και σχηματίστηκαν 7 ομάδες από 38 συμμετέχοντες ενώ φέτος ξεπέρασαν αθροιστικά τις 200 αιτήσεις και για τις δύο κρουαζιέρες (στην κρουαζιέρα του Μαΐου σχηματίστηκαν 6 ομάδες από 30 συμμετέχοντες).

Αξίζει να σημειωθεί πως το CruiseInn έχει βραβευθεί με Startup Greece Award 2016 και Bronze Event Award 2016, καθώς αποτελεί με διαφορά το απόλυτο hackathon επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, συνδυάζοντας ένα εντατικό πρόγραμμα επιχειρηματικής εκπαίδευσης και την απολαυστική εμπειρία διασκέδασης μίας κρουαζιέρας στο Αιγαίo.

Το σημαντικότερο επίτευγμά του όμως, όπως σημειώνουν οι εμπλεκόμενοι φορείς κι επιχειρηματίες, είναι η πορεία των ομάδων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. «Συνήθως, μόνο ένα 10% των ομάδων που συμμετέχουν σε τέτοιου είδους hackathons συνεχίζουν και μετά από αυτόν να υλοποιούν την ιδέα τους. Στο CruiseInn, το ποσοστό αυτό είναι πολλαπλάσια υψηλότερο. Χαρακτηριστικά, από την κρουαζιέρα του 2015 συνεχίζουν την πορεία τους με σημαντικά επιχειρηματικά βήματα και διακρίσεις το Hopwave (μία εφαρμογή που επιτρέπει σε τουρίστες ελληνικών νησιών να αναζητούν κάθε είδους καράβια και ιστιοφόρα που μπορούν να τους μεταφέρουν από νησί σε νησί ή σε «καλά κρυμμένες» παραλίες του νησιού στο οποίο βρίσκονται), το JourneyPost (ένας προσωποποιημένος τουριστικός οδηγός πόλης) και το Recisle (ανακύκλωση απορριμάτων σε νησιωτικές περιοχές). Από την κρουαζιέρα του Μαίου 2016, η ομάδα της Ryde (αναζήτηση και booking ενοικιαζομένων οχημάτων σε τουριστικούς προορισμούς) προχωρά στη σύσταση εταιρείας μετά από το χρηματικό έπαθλο των 3.500 ευρώ που έλαβε από την Celestyal Cruises».

Πριν την αναχώρηση της Δευτέρας, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα εξειδικευμένο εκπαιδευτικό bootcamp στα γραφεία της tripsta στην Αθήνα. Στο event της Παρασκευής, όπου και συστάθηκαν οι ομάδες, παρουσιάστηκε ο χώρος του τουρισμού και του οινοτουρισμού, δόθηκαν παραδείγματα από τους προηγούμενους συμμετέχοντες και οι νέοι πήραν τη σκυτάλη για την κατάθεση των ιδεών τους και τον μετασχηματισμό τους μέσα από τον επιοδομητικό διάλογο στην τελική τους μορφή.

Οι παρευρισκόμενοι έδειχναν ενθουσιασμένοι, το ίδιο φυσικά και οι διοργανωτές και οι χορηγοί του διαγωνισμού. Αξίζει να σημειωθεί πως το CruiseInn ταξιδεύει και με την χορηγία του ομίλου Τripsta, ενός από τα μεγαλύτερα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία στην παγκόσμια αγορά Τoυρισμού, του efood.gr, του Νο. 1 site παραγγελίας φαγητού στην Ελλάδα, και των ξενοδοχείων Αldemar Amilia Mare & Paradise Village, που αποτελούν μέρος του ομίλου Aldemar Resorts.

Η κ. Δήμητρα Βλάχου, διευθύντρια experiential marketing της Celestyal Cruises, διευκρίνισε πως η Celesyal Cruises αποφάσισε αμέσως να συνδράμει τη νέα προσπάθεια αφού εμείς οι ίδιοι δραστηριοποιούμαστε στον τουρισμό και την κρουαζιέρα. «Όταν όλο αυτό περιλαμβάνει και νέους ανθρώπους, είναι σίγουρο πως πρέπει συνδράμουμε με κάποιο τρόπο» συμπληρώνει. Ευελπιστεί μάλιστα μετά το πέρας του διαγωνισμού να προκύψουν ιδέες ικανές να αφομοιωθούν από την Celestyal Cruises. Για τους παραπάνω λόγους όπως εξηγεί φέτος διοργανώθηκαν δύο CruiseInn. «Αυτό συνέβη κατόπιν δικής μας πρότασης γιατί οι θεματικές τους αποτελούν και δύο από τους τέσσερις πυλώνες της εταιρικής μας στρατηγικής η οποία περιλαμβάνει τον προορισμό, τη διασκέδαση, τον πολιτισμό και την οινογαστρονομία. Σύμφωνα με την κ. Βλάχου, «η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου εγχειρήματος έγκειται στο γεγονός ότι οι διαγωνιζόμενοι μένουν για τέσσερις ολόκληρες μέρες μαζί, δεν επιστρέφουν στο σπίτι στο τέλος της ημέρας, οπότε δένουν και εκπαιδεύονται σαν ομάδα».

Και από πλευράς της, η Santo Wines, μέσω της κυρίας Λίλυς Δημητρίου, διευθύντρια επικοινωνία και marketing της Tsantali, διανομέας της Santo Wines, διευκρινίζει πως η Santo Wines δεν θα μπορούσε να μην συμμετέχει στην προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας ειδικά όταν αυτή σχετίζεται με γαστρονομία και οινοτουρισμό. «Ως ένωση μάλιστα καλλιεργητών της Σαντορίνης έχει πέραν της προφανούς και μια άλλη αποστολή, να προστατεύσει αυτή την μοναδική παράδοση της Σαντορίνης, να στηρίζει τους νέους ώστε να συνεχίζουν στον τομέα του οινοτουρισμού και του γαστροτουρισμού και να προβάλλει με τέτοιο τρόπο το νησί και τα προϊόντα του στο εξωτερικό ώστε να αποτελέσει πρόσθετο κίνητρο για τους καλλιεργητές» συμπληρώνει.

Απούσα δεν θα μπορούσε να είναι ούτε η Tripsta, μια εταιρεία που όπως διευκρινίζει η κ. Κέλλυ Παναγιωτίδου, Human Resources Director της Tripsta ξεκίνησε κάπως έτσι και έκτοτε με προτροπή του CEO της εταιρείας Philipp Brinkmann,συνεχίζει να υποστηρίζει οποιαδήποτε προσπάθεια σχετίζεται με τους νέους, την επιχειρηματικότητα και την τεχνολογία. Ερωτηθείς μάλιστα για την εργασιακή κατάσταση που διαμορφώνεται τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα υποδεικνύει, ως το μεγαλύτερο πρόβλημα το κενό που εντοπίζεται μεταξύ ζήτησης και προσφοράς - ενώ υπάρχει πολύ μεγάλη ανεργία εξίσου δύσκολη είναι και η εύρεση των καταλληλων υποψηφίων για μια θέση κι αυτό γιατί στους τομείς που έχουν ζήτηση δεν υπάρχουν πολλοί καταρτισμένοι υποψήφιοι ενώ σε τομείς χωρίς ζήτηση υπάρχει πληθώρα υποψηφίων».

Ενθουσιασμένη για την συμμετοχή της ήταν και η Αldemar Resorts. Όπως διευκρίνισε μάλιστα η κ. Μαρια Μαστρονικόλα, Public Relations Coordinator της εταιρείας, η Aldemar είναι εταιρεία ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα για αυτό και δεν θα μπορούσε να μην στηρίζει την νέα γενιά και την ενδιαφέρουσα αυτή προσπάθεια.

Μετά τις παρουσιάσεις και τις προετοιμασίες, συμμετέχοντες και παρευρισκόμενοι ευχήθηκαν καλό ταξίδι και αναχώρησαν για το μεγάλο ταξίδι. Δεν έχουμε παρά να περιμένουμε να δούμε ποια από τις έξι επιχειρηματικές «προκλήσεις» στον Τουρισμό και την Οινογαστρονομία θα στεφθεί νικήτρια...

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider