Νέες χορηγήσεις ύψους 4 δισ. ευρώ –χωρίς σε αυτές να συμπεριλαμβάνονται οι ανανεώσεις υφισταμένων ορίων θα πραγματοποιήσει μέχρι το τέλος του έτους η Εθνική Τράπεζα, όπως ανέφερε ο Διευθύνων σύμβουλός της κ. Παύλος Μυλωνάς.
Παράλληλα, εστίασε στην επιτυχία του προγράμματος μετασχηματισμού της τράπεζας σε μία σύγχρονη, υγιή και κερδοφόρα τράπεζα.
Τα αποτελέσματα είναι πολύ σημαντικά, από τον πρώτο χρόνο εφαρμογής αυτού του τετραετούς προγράμματος, καθώς η Εθνική σημείωσε εντυπωσιακή μείωση των κόκκινων δανείων, μεγάλη αύξηση στο ρυθμό των χορηγήσεων στις επιχειρήσεις, ενίσχυσε τη ρευστότητα, την κερδοφορία και την κεφαλαιακή της επάρκεια, αναμόρφωσε το λειτουργικό της μοντέλο, μείωσε τα κόστη της και πραγματοποίησε άλματα στην ηλεκτρονική τραπεζική, προσφέροντας νέες ψηφιακές υπηρεσίες στους πελάτες της. Η επιτυχία, τόνισε ο κ. Μυλωνάς, φάνηκε ήδη από το 2019 και τις αρχές του 2020.
Χαρακτηριστικά υπογράμμισε ότι τα κόκκινα δάνεια μειώθηκαν κατά 5,3 δισ. ευρώ ή κατά το 1/3 του συνόλου των μη εξυπηρετούμενων δανείων, φθάνοντας από τα 15 δισ. στα 10 δισ. ευρώ μέσα σε ένα χρόνο. Με τη μεγάλη τιτλοποίηση δανείων, η οποία θα ξεπερνά τα 6 δισ. ευρώ και θα προχωρήσει το δεύτερο εξάμηνο, η Εθνική θα φέρει το δείκτη των κόκκινων δανείων κάτω από το 15%. Παράλληλα, η τράπεζα εκταμίευσε 3,3 δισ. ευρώ νέα δάνεια το 2019, τα οποία φθάνουν στα 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ, εάν συμπεριληφθούν και τα δάνεια που δόθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2020. Το νούμερο αυτό αντιπροσωπεύει 40% μερίδιο αγοράς στην καθαρή αύξηση των ενήμερων επιχειρηματικών δανείων και επιβεβαιώνει το ρόλο της Εθνικής στην ελληνική αγορά. Αυτές είναι επιτυχίες που δεν είναι τυχαίες ούτε είναι παροδικές. Είναι αποτελέσματα που οφείλονται στην επίμονη εφαρμογή του νέου λειτουργικού μας μοντέλου, επισήμανε ο κ. Μυλωνάς.
Σχετικά με την κρίση της πανδημίας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΕ υπογράμμισε την ικανότητα που επέδειξε η Εθνική στη διαχείριση των νέων δεδομένων, πρόσθεσε όμως πως η πραγματικότητα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στο εξής είναι τελείως διαφορετική από ότι ξέραμε μέχρι χθες και οφείλουμε να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Αναφορικά με τα προγράμματα στήριξης των επιχειρήσεων, τόνισε ότι η Εθνική είναι και θα παραμείνει παρούσα, δίπλα στις επιχειρήσεις και τους πελάτες της, με όλα τα διαθέσιμα μέσα και σε συνεργασία με την πολιτεία. Επισήμανε όμως παράλληλα, πως κοινός στόχος πρέπει να είναι η αποτελεσματική διαχείριση των πόρων και σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να επιβραβευθεί «όποιος στοχεύει καλύτερα» και όχι «όποιος ξοδεύει περισσότερες σφαίρες». Οι τράπεζες έχουν κάθε κίνητρο, συμπλήρωσε, να στηρίξουν τους βιώσιμους πελάτες τους, ώστε να ανταπεξέλθουν στις έκτακτες ανάγκες τους.
Στον πρώτο πυλώνα στήριξης, με τις διευθετήσεις υφιστάμενων δανείων, η Εθνική πάγωσε την αποπληρωμή δόσεων για 1,5 δισ. στεγαστικά, ποσό που αναλογεί στη στήριξη 28.000 δανειακών πελατών. Στο δεύτερο πυλώνα στήριξης, το πρόγραμμα ΤΕΠΙΧ, η Εθνική είχε το 24% του αριθμού των εκταμιεύσεων μέχρι στιγμής, χρηματοδοτώντας περίπου 2.500 επιχειρήσεις. Στον τρίτο πυλώνα, το πρόγραμμα του Ταμείου Εγγυοδοσίας, η τράπεζα θα διοχετεύσει αρχικά πάνω από 800 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία έχει ήδη εγκρίνει σχεδόν στο σύνολό τους. Ας σημειωθεί ότι μέσω των προγραμμάτων της Αναπτυξιακής Τράπεζας και των λοιπών δράσεων που έχει δρομολογήσει η Εθνική, μέχρι το τέλος του έτους, οι εκταμιεύσεις δανείων (χωρίς να περιλαμβάνονται οι ανανεώσεις ορίων) αναμένεται να ξεπεράσουν τα 4 δις. ευρώ , σημαντικό μέρος από τα οποία θα κατευθυνθούν στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Ο κ. Μυλωνάς, κατά την ομιλία του στη Γενική Συνέλευση των Μετόχων, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στο ανθρώπινο δυναμικό της τράπεζας και τις προσπάθειες που κατέβαλαν όλοι οι εργαζόμενοι και τα στελέχη, μέσα στην κρίση της πανδημίας, για να εξυπηρετήσουν με ασφάλεια και την ίδια πάντα ποιότητα υπηρεσιών τους πελάτες της Εθνικής. Χωρίς να δημιουργηθεί ο παραμικρός λειτουργικός κίνδυνος για την τράπεζα. «Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ανθρώπους μας, τη μεγάλη οικογένεια της Εθνικής μας Τράπεζας» είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΤΕ, ο οποίος πρόσθεσε, στη σειρά των επιτυχιών αυτής της περιόδου, και τα άλματα που σημείωσε η τράπεζα στη ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών προς τους πελάτες της, ιδιώτες και επιχειρήσεις. Οι ηλεκτρονικές της συναλλαγές είναι χαρακτηριστικό ότι αυξήθηκαν κατά 60% μέσα σε λίγους μήνες και οι ενεργοί χρήστες ψηφιακών καναλιών αυξήθηκαν κατά 50% και σήμερα ανέρχονται σε 1,4 εκατομμύρια.
Η επιτυχία ωστόσο που θα επιφέρει τη μεγαλύτερη αλλαγή μακροπρόθεσμα στην Εθνική Τράπεζα, τόνισε με έμφαση ο κ. Μυλωνάς, είναι η ριζική βελτίωση του Κανονισμού Αξιολόγησης των ανθρώπων μας. Μετά από συζητήσεις πολλών μηνών ολοκληρώσαμε το Μάιο τη συμφωνία με το Σύλλογο των εργαζομένων. Στο νέο σύστημα θα εντάσσεται ολόκληρη η διοικητική πυραμίδα της τράπεζας. Το σύστημα αυτό θα αποτελεί σημαντικό εργαλείο για την ανάπτυξη και την εξέλιξη του καθενός εργαζόμενου, όλου του προσωπικού. Αυτή η πρωτοβουλία θα μεταμορφώσει την τράπεζα και θα ενισχύσει σημαντικά τη κουλτούρα της. Θα την αναδείξει πραγματικά σε μία καθόλα σύγχρονη και ακόμα πιο ανθρωποκεντρική τράπεζα, υπογράμμισε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής.
O κ. Μυλωνάς ολοκλήρωσε την ομιλία του, τονίζοντας ότι το όραμα της Εθνικής Τράπεζας παραμένει σταθερό: Να είναι η τράπεζα που προτιμά ο πελάτης. Μια τράπεζα που αφήνει πίσω τις δυσκαμψίες του παρελθόντος και προχωρά με ευελιξία, ταχύτητα, αποτελεσματικότητα και όπως πάντα με αξιοκρατία. Μια τράπεζα με ανθρώπινο πρόσωπο που στηρίζει δυναμικά την ανάπτυξη. Η τράπεζα που δίνει αξία στους μετόχους της.