Υπερδιπλάσιες σε σχέση με το 2019 ήταν οι πωλήσεις για τα Online σούπερ μάρκετ το 2020, με την πανδημία να παίζει καθοριστικό ρόλο στην εκτόξευσή τους. Σύμφωνα με την Convert Group οι συνολικές πωλήσεις ξεπέρασαν τα 100 εκατ. ευρώ, όταν το 2019 ήταν 46,7 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, έρευνα του ΙΕΛΚΑ καταγράφει ότι οι καταναλωτές που αγοράζουν από Οnline σουπερμάρκετ έχουν φτάσει πλέον στο ποσοστό του 25%, δηλαδή 1 στους 4, έναντι μόλις 1-2% το 2019. Επίσης 4 στους 10 χρήστες διαδικτύου παραγγέλνουν online food-delivery, με τη συνολική αγορά το 2020 να ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ το 2020.
Τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα που εξασφαλίζουν οι ηλεκτρονικές αγορές, είναι η ασφάλεια από τον κορονοϊό, όπως υποστηρίζει το 40% (ανεξάρτητα από το αν αγοράζουν οι ίδιοι από Οnline σούπερ μάρκετ). Ακολουθούν, η ευκολία των αγορών σε ποσοστό 38%, η ταχύτητα αγορών με 23% και η αναζήτηση προσφορών με 22%. Σημαντικό στοιχείο της έρευνας αποτελεί επίσης το γεγονός ότι 1 στους 4 καταναλωτές, δεν έχει εικόνα για τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών αγορών, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν ακόμη μεγαλύτερες δυνατότητες ανάπτυξης της συγκεκριμένης αγοράς.
Aξιοσημείωτο είναι επίσης ότι σε ποσοστό 52% οι καταναλωτές, προτιμούν το ηλεκτρονικό κατάστημα της ίδιας αλυσίδας σουπερμάρκετ από την οποία αγοράζει και στα φυσικά της καταστήματα. Μάλιστα μόλις το 11% θα επέλεγε ηλεκτρονικό κατάστημα χωρίς φυσικό σημείο πώλησης.
Σε μία περίοδο που πολλές αλυσίδες έχουν προχωρήσει σε συνεργασίες με ηλεκτρονικές πλατφόρμες για την παραγγελία και παράδοση των προϊόντων τους εν μέσω πανδημίας, όπως, e-food και box, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 21% δηλώνει πως επιλέγει τον συγκεκριμένο τρόπο για τις αγορές του.
Τέλος, όσον αφορά στους παράγοντες με τους οποίους επιλέγουν οι χρήστες να κάνουν τις αγορές τους, η δωρεάν αποστολή προϊόντων θεωρείται δεδομένη σε ποσοστό 73%. Η ποιότητα των φρέσκων προϊόντων και των προϊόντων ψυγείου με ποσοστό 71%, η ταχύτητα παράδοσης με 69% ακολουθούν, και στη συνέχεια οι τιμές των προϊόντων επίσης με 69% και η ευκολία χρήσης της ιστοσελίδας ή της εφαρμογής του τηλεφώνου με 69%. Αντίθετα υπηρεσίες όπως είναι η παραλαβή από το κατάστημα και η παρακολούθηση παραγγελίας, παρουσιάζουν χαμηλά ποσοστά, 38% και 43% αντίστοιχα.