Πώς υποδέχεται το 2023 η παγκόσμια αγορά αλκοολούχων – Οι νέες τάσεις

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Πώς υποδέχεται το 2023 η παγκόσμια αγορά αλκοολούχων – Οι νέες τάσεις
Μια προς μια οι τάσεις που θα πρωταγωνιστήσουν στην παγκόσμια ποτοποιία το 2023 και τα επόμενα χρόνια. Πώς αλλάζει ένας νευραλγικός κλάδος και πού ποντάρει για το μέλλον. Ποια προϊόντα πρωταγωνιστούν και ποιες αγορές πρωτοστατούν παρά την εντεινόμενη πληθωριστική κρίση.

Σε τροχιά ταχύτατου μετασχηματισμού θα εισέλθουν από το 2023 και για τα επόμενα πέντε χρόνια οι τάσεις που αναμόρφωσαν την παγκόσμια αγορά αλκοολούχων ποτών μέχρι σήμερα, καθώς ο πλανήτης εξακολουθεί να αναζητά βηματισμό μετά την πανδημία του κορονοϊού και στη σκιά μιας εντεινόμενης οικονομικής αστάθειας.

Όπως μάλιστα προκύπτει από νέα μελέτη της βρετανικής εταιρείας ερευνών IWSR που παρακολουθεί τη βιομηχανία αλκοολούχων ποτών σε περισσότερες από 160 χώρες στον κόσμο, οι αλλαγές που έρχονται στην παγκόσμια ποτοποιϊα θα είναι ευρύτατες, ενώ οι επιπτώσεις τους θα γίνουν άμεσα αντιληπτές από τους καταναλωτές…

Οι πιο εύποροι καταναλωτές δείχνουν το δρόμο της βιομηχανίας αλκοολούχων

Καθώς η παγκόσμια οικονομία έχει εισέλθει σε μια περίοδο αυξημένης οικονομικής αστάθειας, οι καταναλωτές που ζουν σε συνθήκες οικονομικής σταθερότητας – χωρίς χρέη και με σταθερή απασχόληση – θα τονώσουν την παγκόσμια βιομηχανία αλκοολούχων ποτών, αυξάνοντας τις ευκαιρίες για τα πιο premium προϊόντα.

Αυτή είναι μια αξιοσημείωτη αλλαγή από όσα ίσχυαν κατά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού, όταν οι νεότερες γενιές καθοδηγούσαν την κατανάλωση στα αλκοολούχα σε βασικές αγορές όπως η αμερικανική, η βρετανική, η γαλλική, η γερμανική. Πλέον, η κατανάλωση δεν θα ορίζεται από ηλικιακά κριτήρια, αλλά εισοδηματικά.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι στην Κίνα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει επεξεργαστεί η εταιρεία IWSR, μειώνεται σταδιακά η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών στις ηλικίες 18-24, γεγονός που δεν αποκλείεται να συνδέεται με την αύξηση της ανεργίας στις εν λόγω ηλικιακές ομάδες.

Απειλείται η πρωτοκαθεδρία της Κίνας στα εκλεκτά αλκοολούχα ποτά

Η πρωτοκαθεδρία της κινεζικής αγοράς σε ό,τι αφορά τα ποτά πολυτελείας θα απειληθεί από τη ραγδαία ανάπτυξη της αμερικανικής αγοράς τα επόμενα χρόνια, καθώς οι Αμερικανοί αναζητούν διαρκώς αξία στην αγορά των εκλεκτών αλκοολούχων ποτών.

Αυξημένα μερίδια αγοράς διεκδικεί την ίδια ώρα και η Ινδία, καθώς η οικονομία της αναπτύσσεται ταχύτατα και τα εισοδήματα των νοικοκυριών στη χώρα ανακάμπτουν. Ως αποτέλεσμα, ισχυροποιείται η καταναλωτική εμπιστοσύνη.

Ποιες αγορές θα «κάνουν παιχνίδι» στην αγορά μπύρας

Οι μεγαλύτερες ευκαιρίες ανάπτυξης για την αγορά μπύρας τα επόμενα χρόνια θα προέλθουν από τις αγορές της Ινδίας, της Λατινικής Αμερικής και της Αφρικής, με τους παγκόσμιους όγκους να εκτιμάται πως θα αυξηθούν 1% έως το 2026, με πρωταγωνιστές τις αγορές της Βραζιλίας, του Μεξικό, της Νοτίου Αφρικής, της Κολομβίας και της Ινδίας.

Ειδικά στην περίπτωση της Βραζιλίας, η ανάπτυξη της αγοράς μπύρας καθοδηγείται από σημαντικές επενδύσεις στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Οι ευκαιρίες αυτές έρχονται να προστεθούν στη μείωση της κατανάλωσης που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στην αγορά μπύρας σε ΗΠΑ και Κίνα.

Οι αφρώδεις οίνοι θα φέρουν την ανάπτυξη στην αγορά κρασιού

Μπορεί οι όγκοι πωλήσεων στην παγκόσμια αγορά κρασιού να κινούνται πτωτικά, ωστόσο οι αφρώδεις οίνοι, όπως η σαμπάνια, θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται, τροφοδοτώντας το σύνολο της αγοράς.

Οι πιο επίσημες εκδηλώσεις, όπως οι γάμοι, έχουν ωθήσει ανοδικά την κατανάλωση για τους αφρώδεις οίνους, ιδίως μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων που τέθηκαν διεθνώς με το ξέσπασμα της πανδημίας του κορονοϊού. Η ανάπτυξη της σαμπάνιας επικεντρώνεται κυρίως στις αγορές της Αυστραλίας και των ΗΠΑ.

Συνεχίζεται η ανάπτυξη των έτοιμων προς κατανάλωση ποτών (RTD)

Ολοένα και περισσότερο έδαφος κερδίζει και η αγορά των έτοιμων προς κατανάλωση (RTD – Ready to Drink) κοκτέιλς, η αξία της οποίας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της IWSR, θα καταγράψει ανάπτυξη της τάξης του 7% έως το 2026.

Η εν λόγω αγορά αναπτύσσεται πιο γρήγορα από κάθε άλλη τα τελευταία δύο χρόνια, ξεκινώντας ωστόσο από πολύ χαμηλή βάση. Ωστόσο, ολοένα και περισσότερα προϊόντα – και μάλιστα σε υψηλές τιμές – κάνουν την εμφάνισή τους στην εν λόγω κατηγορία.

Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου μετριάζεται

Τα αυστηρά περιοριστικά μέτρα που επιβλήθηκαν διεθνώς κατά το ξέσπασμα της πανδημίας – με επίκεντρο τα lockdowns – έδωσαν τεράστια ώθηση στην ανάπτυξη των ηλεκτρονικών παραγγελιών για αλκοολούχα ποτά σε πολλές αγορές. Μόνο για το 2020, το ηλεκτρονικό εμπόριο στο αλκοόλ κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο 40%, έναντι ανάπτυξης μόλις 12% το 2019 – ήτοι το τελευταίο έτος κανονικότητας πριν τον κορονοϊό – και 16% το 2021.

Μάλιστα, και τα επόμενα χρόνια, οι online παραγγελίες αλκοολούχων ποτών αναμένεται να κινηθούν μετριοπαθώς, καθώς η αγορά εισέρχεται σε μια περίοδο ομαλότητας μετά την πανδημία. Η τάση ωστόσο θα είναι ανοδική, με τον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου να εκτιμάται πως θα συνεισφέρει έως και 10 δισ. δολάρια επιπλέον στην παγκόσμια βιομηχανία αλκοολούχων έως το 2026.

Κερδίζει έδαφος η κατ’ οίκον κατανάλωση

Οι ολοένα και εντεινόμενοι φόβοι για την οικονομία, στη σκιά ενός επίμονου πληθωρισμού που ροκανίζει τα διαθέσιμα εισοδήματα, αναγκάζει τους καταναλωτές να περιορίζουν τις εξόδους τους και να περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι τους.

Υπό το πρίσμα αυτό, εντείνεται η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών στο σπίτι, όταν υπάρχει κάποια αφορμή για κάποιον εορτασμό ή για μια ειδική περίσταση.

Η οικονομική ανασφάλεια περιορίζει την κατανάλωση αλκοόλ

Πράγματι, η ανησυχία για την αβεβαιότητα που επικρατεί στην οικονομία περιορίζει την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών. Αυτή είναι μια πολύ σημαντική αλλαγή σε σχέση με όσα ίσχυαν κατά το πρόσφατο παρελθόν, όταν οι καταναλωτές αποφάσιζαν να «κόψουν μαχαίρι» την κατανάλωση αλκοόλ για λόγους υγείας και ευεξίας. Τώρα οι λόγοι είναι διαφορετικοί και έχουν οικονομικό χαρακτήρα.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider