Γιατί Γκριμάλντι, Σαββίδης, Μελισσανίδης, ακτοπλοϊκές και ξένα σχήματα «χτυπάνε» το λιμάνι Ηγουμενίτσας

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Viber Whatsapp
Μοιράσου το
Γιατί Γκριμάλντι, Σαββίδης, Μελισσανίδης, ακτοπλοϊκές και ξένα σχήματα «χτυπάνε» το λιμάνι Ηγουμενίτσας
Μεγάλα ονόματα διεκδικούν τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την εξαγορά του 67%. Το προφίλ των «μνηστήρων».

Εφτά από τα εννέα σχήματα συνεχίζουν τη «μάχη» τους για την επικράτηση στον διαγωνισμό για την εξαγορά του 67% του λιμένα Ηγουμενίτσας. Και όποιος νομίζει ότι το εν λόγω λιμάνι δεν έχει την… αίγλη άλλων, όπως του Ηρακλείου ή αυτών της Βόρειας Ελλάδας που επίσης βγαίνουν προς παραχώρηση από το ΤΑΙΠΕΔ, μάλλον κάνει λάθος.

Υπενθυμίζεται ότι στον ΟΛΗΓ Α.Ε. έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηγουμενίτσας, του αλιευτικού καταφυγίου Σαγιάδας, του αλιευτικού καταφυγίου Πλαταριάς και του καταφυγίου σκαφών αναψυχής Συβότων. Ωστόσο, η τοποθεσία του, στη Δυτική Ελλάδα και στο Ιόνιο Πέλαγος, με «βλέμμα» και προς Αδριατική (και Ιταλία) πλευρά, αναμφίβολα δίνουν «πόντους» στον «Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας» (ΟΛΗΓ ΑΕ), με την περιοχή επίσης να αποτελεί ευρύτερο κόμβο λόγω και των υποδομών (οδικών και άλλων) που «κουμπώνουν» με την Ηγουμενίτσα.

Οχήματα, επιβάτες, εμπορεύματα, νταλίκες που έρχονται από τα λιμάνια της Ιταλίας θα μπορούν μέσω της Εγνατίας Οδού να φθάσουν σε προορισμούς της Ελλάδας, της Βαλκανικής χερσονήσου και ευρύτερα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Και λόγω της ανάπτυξης κομβικών υποδομών στην χώρα, αλλά και σε συνδυασμό με την επικείμενη αναβάθμιση του δικτύου (οδικό, σιδηροδρομικό, εμπορευματικό κ.α.), η τοποθεσία αυτού του λιμανιού, που σε κάποιους «δεν γεμίσει το μάτι» όπως συμβαίνει π.χ. με το Ηράκλειο, την Πάτρα ή τα λιμάνια στη Βόρεια Ελλάδα, κρίνεται μάλλον ως σημαντική.

Για αυτό και εταιρείες από τον κλάδο της ακτοπλοΐας και ονόματα σαν τον Γκριμάλντι ή την Attica Group, ο ίδιος ο ΟΛΘ του Ιβάν Σαββίδη, εταιρεία με… πετρελαϊκό (και όχι μόνο) «άρωμα» της οικογένειας Μελισανίδη, ξένοι ενδιαφερόμενοι από τις ΗΠΑ ή τη Σιγκαπούρη, είναι μεταξύ των «μνηστήρων».

Όπως έγινε προ ημερών γνωστό, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ προεπέλεξε τα επενδυτικά σχήματα τα οποία πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής στη Β’ φάση (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) για την απόκτηση συμμετοχής σε ποσοστό τουλάχιστον 67% στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας «Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας» (ΟΛΗΓ ΑΕ).

Ειδικότερα, τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα είναι εξής:

· ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ,

· PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LTD,

· QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT,

· ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ ΑΕ,

· ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ARCHIRODON GROUP N.V.- ANEK & ΟΜΙΛΟΣ TRIDENT HELLAS,

· ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED – MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε.,

· ΟΛΘ ΑΕ,

ενώ δεν συνεχίζουν η DANTHIA SHIPPING COMPANY LIMITED και η MRG LTD.

Δηλαδή, στη διαδικασία συνεχίζουν ακτοπλοϊκές εταιρείες όπως η Grimaldi Euromed/ Minoan Lines (η Grimaldi Euromed ανήκει στον όμιλο Grimaldi, έναν πολυεθνικό όμιλο εφοδιαστικής αλυσίδας που ειδικεύεται στη λειτουργία πλοίων roll-on / roll-off, μεταφορών αυτοκινήτων και πλοίων, ο οποίος λειτουργεί ένα δίκτυο περίπου είκοσι τερματικών στην Ευρώπη, την Αίγυπτο και τις ΗΠΑ, για το διαχείριση τροχήλατου και γενικού φορτίου καθώς και εμπορευματοκιβωτίων, με τις Μινωικές Γραμμές να είναι επίσης εταιρεία του ομίλου με στόλο 6 πλοίων), ANEK Lines (η γνωστή ελληνική εταιρεία μεταφοράς επιβατών και φορτίου, η οποία κατά κύριο λόγο εξυπηρετεί διεθνή δρομολόγια της Αδριατικής Θάλασσας και εσωτερικά δρομολόγια της Ελλάδας, μέσω του στόλου της 9 ιδιωτικών πλοίων, ελληνικού νηολογίου) και βέβαια η ισχυρή ATTICA SA HOLDINGS (Attica Group, μητρική εταιρεία των Superfast Ferries, Blue Star Ferries και Hellenic Seaways, που εξυπηρετεί 60 προορισμούς, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, σε διαδρομές Ελλάδα-Ιταλία και Μαρόκο-Ισπανία, μέσω ενός στόλου 32 επιβατικών πλοίων και ταχύπλοων).

Στη λίστα ανήκει η Aegean Oil, μέρος του Ομίλου Aegean, που ανήκει στην οικογένεια Μελισσανίδη και αποτελείται από 5 επιχειρηματικούς κλάδους με δραστηριότητες στην ελληνική αγορά πετρελαιοειδών, λιπαντικά ναυτιλίας, εμπόριο ενεργειακών προϊόντων, σχετικών κυρίως με πετρέλαιο και φυσικό αέριο, περιβαλλοντικές υπηρεσίες μεταφοράς και επεξεργασίας καταλοίπων πετρελαίου από πλοία και μονάδες ξηράς καθώς και υπηρεσίες ναυτιλιακής πρακτόρευσης.

Επίσης, διακρίνονται ξένες επενδυτικές, όπως η Quintana Infrastructure & Development (owned by Robertson Family), μια αμερικανική, ιδιωτική εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου και διαχείρισης εταιρειών (που επικεντρώνεται στους τομείς των ενεργειακών υποδομών, υποδομών δεδομένων και τεχνολογίας, βιομηχανικής αγοράς και διαχείριση πόρων, συμπεριλαμβανομένων θαλάσσιων λιμένων και τερματικών, μεταφοράς και επεξεργασίας φυσικών πόρων) ή και εταιρίες διαχείρισης λιμένων όπως η Portek, η οποία είναι θυγατρική της Ιαπωνικής Mitsui & Co. Ltd., με έδρα τη Σιγκαπούρη και γραφεία σε περισσότερες από 10 χώρες σε όλη την Ασία, την Ευρώπη και την Αφρική (η εταιρεία διαχειρίζεται 7 λιμένες μεσαίου μεγέθους και παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις λιμενικού μηχανολογικού εξοπλισμού και τεχνολογίας σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο).

Σε σχήμα ανήκει και η Archirodon (ελληνική κατασκευαστική εταιρεία που παρέχει υπηρεσίες κατασκευής και συντήρησης έργων που σχετίζονται με θαλάσσιες υποδομές και άλλα διεθνή έργα EPC, με κύριους τομείς δραστηριοτήτων: θαλάσσια έργα, βυθοκόρηση και χερσαία αποκατάσταση για τις βιομηχανίες πετρελαίου και φυσικού αερίου, ηλεκτρικής ενέργειας και νερού καθώς και ηλεκτρομηχανολογικές και γεωτεχνικές υπηρεσίες), αλλά και η εν Ελλάδι θυγατρική του αμερικανικού ομίλου Trident, Trident Hellas. Η μητρική παρέχει παγκόσμιες λύσεις ασφάλειας και συναφείς συμβουλευτικές υπηρεσίες, μέσω της παροχής ανθρώπινου δυναμικού, στρατηγικών σχέσεων, τεχνολογίας, εκπαίδευσης και υποστήριξης πρωτίστως σε ναυτιλιακούς πελάτες (ναυτιλιακές εταιρείες, κρουαζιερόπλοια, λιμάνια), καθώς και υπηρεσίες αεροπορικής και χερσαίας ασφάλειας.

Τέλος, σε έναν ακόμα διαγωνισμό δίνει το παρών ο γνωστός μας ΟΛΘ, συμφερόντων του μεγαλοεπιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, ο φορέας δηλαδή που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο λιμάνι της Βόρειας Ελλάδας με μεγάλα επεκτατικά επιχειρηματικά σχέδια.

Είναι σαφές λοιπόν, μόνο και μόνο από την ονοματολογία και το προφίλ των υποψηφίων επενδυτών, ότι η διεκδίκηση του λιμένα Ηγουμενίτσας δεν αποτελεί έναν διαγωνισμός «δεύτερης ταχύτητας».

Τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα, αφού υπογράψουν τις σχετικές Συμβάσεις Εμπιστευτικότητας, θα λάβουν τα τεύχη της Β’ φάσης του διαγωνισμού (υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών) και θα αποκτήσουν πρόσβαση στην εικονική αίθουσα τεκμηρίωσης (Virtual Data Room), όπου θα έχουν αναρτηθεί στοιχεία και λοιπές πληροφορίες σχετικά με το περιουσιακό στοιχείο.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

BEST OF LIQUID MEDIA

gazzetta
gazzetta reader insider insider